اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

توافق برای انجام مطالعات راه‌اندازی خط کشتیرانی بین بنادر چابهار و ونیز

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق‌نامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی از توافق ایجاد خط کشتیرانی منظم بین بنادر چابهار و ونیز در آینده نزدیک خبر داد.

توافق برای انجام مطالعات راه‌اندازی خط کشتیرانی بین بنادر چابهار و ونیز

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی با اشاره به برگزاری نشست مجازی با اعضاء اصلی و هیآت رییسه انجمن دریایی کلاستر ونیز با هدف توسعه همکاری های مشترک بندری و دریایی با محوریت و تمرکز همکاری ها در بندر چابهار، اظهار داشت: در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۹ در تهران و بین سازمان بنادر و دریانوردی ایران، سازمان منطقه آزاد چابهار و انجمن دریایی کلاستر ونیز  و در چارچوب همکاری های بین المللی و توسعه فعالیت های تجاری بندری و راهکارهای فرهنگی-علمی، با درک اهمیت بهبود اتصال بین بنادر دو کشور، تفاهم نامه ای میان طرفین به امضا رسید و نشست فوق در راستای یادداشت تفاهم مذکور و به جهت اهمیت روابط و تجارت دریایی میان ایران و ایتالیا مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه، طرفین بر ایجاد ساز و کاری مناسب و تشویق و توسعه فعالیت های همکاری بین ارگان های دولتی، موسسات تحقیقاتی، شرکت های خصوصی و سایر ارگان های وابسته در هر کشور برای افزایش همکاری بین حمل و نقل دریایی و صنایع مربوطه اشاره کردند.
 
به گفته مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها سازمان بنادر و دریانوردی همچنین، براساس موارد مندرج تفاهم نامه، هر دو طرف تلاش خواهند کرد تا روش های مناسب برای استفاده بهینه از موقعیت ژئواکونومیک و امکانات موجود در بنادر خود را جهت دستیابی به بالاترین سطح همکاری های حمل و نقلی  لجستیکی و تجارت دریایی به کار گیرند.
 
وی با اشاره به اینکه طرفین توافق کردند، مطالعات لازم و بررسی های مقدماتی را برای ایجاد خط کشتیرانی منظمی بین بنادر چابهار و ونیز در آینده ای نزدیک انجام خواهند داد، اظهار داشت: قرار بر این شد طرفین از توانایی های خود بهره برده و ظرفیت ناوگان حمل و نقل را در سطح منطقه ای و بین المللی ارتقا دهند.
 
سرایی افزود: یکی دیگر از توافقات این بود که کمیته مشترکی متشکل از مدیران و کارشناسان هر دو طرف تشکیل شده تا جلسات را به صورت دوره ای و در هر دو کشور برگزار و پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری بندری و دریایی را به گروههای ذیربط یکدیگر معرفی کنند.
 
وی بیان کرد بر اساس قابلیت ها و امکانات موجود، طرفین توافق کردند جلساتی در مورد انتقال تجربه و دانش فنی در زمینه دیجیتال سازی، لجستیک و غیره برگزار کنند و همچنین بازدید از مراکز لجستیکی هر دو بندر را در نظر بگیرند.

وی گفت: همچنین سازمان بنادر و دریانوردی ایران در اسرع وقت اطلاعات لازم را در خصوص معرفی ظرفیتهای سرمایه گذاری و توانمندی‌های عملیاتی بندر چابهار را برای طرف مقابل ارسال خواهد کرد.
 
انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول