اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش جرائم ناشی از نفرت‌پراکنی علیه آسیایی‌تبارها در آمریکا

اظهارات رئیس جمهور سابق آمریکا درخصوص «ویروس چینی» موجب افزایش چشمگیر جرائم ناشی از تعصبات نژادی علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار شده است.

افزایش جرائم ناشی از نفرت‌پراکنی علیه آسیایی‌تبارها در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جرائم نژادپرستانه علیه شهروندان آسیایی‌تبار در آمریکا نسبت به سال گذشته به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، بر اساس نتایج تحقیقات مرکز مطالعات نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی در کالیفرنیا نشان می‌دهد در شانزده شهر بزرگ آمریکا جرائم مرتبط با تعصبات نژادپرستانه، به‌طور کلی هفت درصد کاهش داشته اما این جرائم علیه آسیایی‌تبارها ۱۴۹ درصد افزایش یافته است.

 از سوی دیگر داده‌های منتشر شده از سوی گروه "توقف نفرت علیه آسیایی آمریکایی‌ها"، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۸۰۰ مورد گزارش جرائم معتصبانه مرتبط با شیوع ویروس کرونا علیه آسیایی‌تبارها در سرتاسر آمریکا ثبت شده است. در این گزارش تأکید شده است که بسیاری از حوادث مشابه، از نظر پنهان مانده است.

«کاتریک راماکریشنان» بنیان‌گذار و مدیر این گروه می‌گوید، تحقیق درباره استفاده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از سخنان نژادپرستانه نشان می‌دهد که این الفاظ او تأثیر به‌سزایی بر رفتار مردم بر گروه‌های اقلیتی دارند.

یک تحقیق جداگانه نیز نشان داده است، استفاده مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه از کلمات «ویروس چینی» و «ویروس چین» به‌جای ویروس کرونا، موجب تغییر درک مردم آمریکا نسبت به آسیایی‌تبارها شده است.

«راکر جانسون» استاد دانشگاه برکلی در ایالت کالیفرنیا در این‌باره گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی مردم، آمریکایی‌های آسیایی‌تبار را "خارجی‌تر" می‌بینند، احتمال بروز تخاصم و اِعمال خشونت و تبعیض علیه آن‌ها افزایش می‌یابد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول