اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب‌زاده: شناسایی عوامل خرابکارانه حمله به کشتی کانتینربر ایرانی در دستورکار است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن حمله به کشتی کانتینربر ایرانی در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه، گفت که شناسایی عوامل خرابکارانه حمله به این کشتی در دستورکار بخش‌های مختلف است.

خطیب‌زاده: شناسایی عوامل خرابکارانه حمله به کشتی کانتینربر ایرانی در دستورکار است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در پاسخ به سؤالی در خصوص حمله به یک کشتی کانتینربر کشورمان در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه که منجر به آسیب دیدگی این کشتی شد، اظهار داشت:گزارشات دریافتی حمله  خرابکارانه به این کشتی که در تناقض آشکار با حقوق بین‌الملل و حقوق دریاها قرار دارد را تایید می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن این اقدام افزود: انجام اقدامات لازم در خصوص شناسایی عوامل این اقدام خرابکارانه در دستورکار بخش‌های مختلف بوده و پیگیری‌های لازم در این زمینه در ابعاد مختلف آن به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

* شرح ماوقع از زبان سخنگوی شرکت کشتیرانی

به گزارش فارس، پیش از این «علی غیاثیان» سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اصابت شی انفجاری به کشتی کانتینربر ایران شهرکرد در روز چهارشنبه ۲۰ اسفند در آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه خبر داد و گفت که بر اثر آن بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شده است.

به گفته وی این شناور متعلق به شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی از ایران به مقصد اروپا‌ در حال حرکت بوده است.

غیاثی خاطرنشان کرد: پس از اصابت این شی، آتش سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش به موقع فرمانده و خدمه کشتی آتش بلافاصله مهار شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول