اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تغییر کاربری زمین پشت استانداری را رد می‌کنیم/ برخورد با تغییر کاربری باغات

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه جلوی تغییر کاربری باغات به مسکونی را می‌گیریم گفت: موضوع تغییر کاربری زمین پشت استانداری را فعلا با توجه به اطلاعات موجود رد می‌کنیم که اگر اقدامات دیگری انجام شود، قابل رسیدگی است.

تغییر کاربری زمین پشت استانداری را رد می‌کنیم/ برخورد با تغییر کاربری باغات

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، چندی پیش قطعه زمین بزرگی در پشت استانداری با کاربری فضای سبز( باغ ) سوزانده شده که این نگرانی وجود دارد احتمالا هدف تغییر کاربری به مسکونی باشد که در این خصوص معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان اظهار کرد: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی باغات یکی از موضوعاتی مهمی است که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان پیگیری می‌شود.

عباس نجفی با بیان اینکه امسال در دو حوزه این موضوع مورد توجه بوده که یکی تعداد احکام قطعی صادر شده در ارتباط با تغییر کاربری‌ها در محاکم قضائی استان است گفت: در این راستا ۳۸۰ فقره احکام قطعی اجرا نشده وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه پیگیری جدی از طریق سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه انجام شد و ‌تعدادی از احکام اجرا شد و تعدادی نیز در حال اجراست  افزود: البته متاسفانه بخشی از مشکلات به سازمان جهاد کشاورزی برمی‌گردد که  جدیت و اراده لازم را برای صیانت از موضوعات به بهانه‌های مختلف وجود ندارد.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه شاید بخشی به نداشتن ابزار و امکانات لازم برگردد خاطرنشان کرد: گستره اراضی زارعی و باغات در سطح استان بسیار بالاست و جهاد کشاورزی در سطح استان تنها سه گشت دارد که کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه وقتی می‌گویم اراده لازم نیست بخشی این است که در اجرای تبصره ۲ ماده قانون حفظ کاربری اراضی درست عمل نمی‌شود یادآور شد: طبق این قانون آنها مکلف هستند در بدو امر زمانی که فرد شروع به تغییر کاربری می‌کند برخورد لازم را انجام و کار را متوقف کنند که ‌غالبا امکان ممانعت نبوده و افراد به دلایل متعددی ساخت و ساز را انجام دادند.

نجفی با بیان اینکه امروز با خسارات وارده و تغییر کاربری‌ها مواجه شده‌ایم که اعاده کردن، آثار و تبعات امنیتی و اجتماعی به همراه دارد افزود: در سال جاری به طور جدی از طریق استانداری، سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری موارد پیگیری می‌شود و در جلسات متعدد به حفظ حقوق بیت‌المال متذکر شده‌ایم.

وی با بیان اینکه موضوع تغییر کاربری به هیچ وجه خصوصا در محدوده شهرها قابل پذیرش نیست، در خصوص زمین پشت استانداری طبق اطلاعاتی که از مسوول اجرایی استانداری دارم این است که تغییر کاربری رخ نداده و اینها باغاتی بودند که به دلایلی از جمله عدم رسیدگی درختان آسیب دیده‌اند افزود: تاکید بر این است که هم ضابطین سازمان جهاد کشاورزی و هم به ضابطین انتظامی رصد کنند تا به بهانه‌هایی تغییر کاربری انجام نشود.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه اگر موردی برخورد کردند که فرد تعمدی به باغ آسیب رسانده تا تغییر کاربری انجام دهند امکان این کار نباید باشد گفت: تحت هر شرایطی تغییر کاربری این اراضی ممنوع است و ما به جد پیگیری می‌کنیم و جای نگرانی نیست.

وی بیان کرد: در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال این موضوع مطرح و به معاون عمرانی استاندار تاکید شده تا توجه داشته باشند که در قالب کمیسیون ماده ۵ مجوز تغییر کاربری را نگیرند.

وی تاکید کرد: موضوع تغییر کاربری زمین پشت استانداری را فعلا با توجه به اطلاعات موجود رد می‌کنیم که اگر اقدامات دیگری انجام شود، قابل رسیدگی است.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول