اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آماده سازی ارتش انگلیس برای نبردهای آتی با هزینه‌های سرسام آور

منابع مطلع از اختصاص بودجه هنگفت برای نوسازی نیروهای مسلح انگلیس جهت نوسازی تجهیزات جنگی از جمله جنگنده‌ها، ناوها و پهپادها برای اعمال قدرت نظامی برون مرزی خبر دادند.

آماده سازی ارتش انگلیس برای نبردهای آتی با هزینه‌های سرسام آور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری امروز شنبه گزارش کردند که انگلیس قصد دارد طی چهار سال آینده ۸۰ میلیارد پوند و نزدیک به ۲۰۰ میلیارد پوند در دهه آینده برای ارتقای نیروهای مسلح خود هزینه کند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از روزنامه «تلگراف» نوشت که  این اقدام انگلیس برای ارتقای ذخایر تسلیحاتی و آمادگی انگلیس برای جنگ‌های آینده است.

بر اساس این گزارش، منابع دولتی و نظامی گفتند که این به روزرسانی‌ها شامل از دور خارج شدن برخی از سامانه‌ها، بهبود سامانه‌های دیگر، جنگنده ‌های جدید و البته ارتقای ناوگان پهپادی انگلیس برای اعمال قدرت در خارج از کشور است.

 یک مقام ارشد نظامی انگلیس در این باره گفت: «ما شاهد استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در همه جا هستیم. چگونگی مقابله با توانایی و چگونگی استفاده از آن دو مورد است که علاقه زیادی به آنها وجود دارد. چگونه مواجهه با این فناوری گسترش یافته  و  استفاده از آن همان چیزی است که باید نگران آن باشیم. از تروریست‌ها گرفته تا سایر کشورها تجهیزات پیشرفته و هواپیماهای بدون سرنشین در اختیاز دارند.»

به گزارش این منبع خبری، پیش بینی می‌شود اولین گزارش مربوط به هزینه نظامی انگلیس سه شنبه منتشر شود و با این سند اولویت ‌ای دفاعی و امنیتی این کشور از جمله برنامه‌های بلند پروازانه برای ازسرگیری گشت‌های نیروی دریایی سلطنتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه  مشخص می‌شود. انتظار می‌رود سند سیاست دوم نیز که در ۲۲ مارس (سوم فروردین) منتشر شود در مورد جزئیات برنامه‌های نوسازی نیروهای مسلح انگلیس باشد.

چندی قبل منابع مطلع فاش کردند که ارتش انگلیس برنامه‌هایی برای استقرار ناوگان «کویین الیزابت» خود در اقیانوس آرام به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی برای مقابله با چین در نظر گرفته است. این کشتی چندی دیگر قرار است با ادعای  نگرانی درباره آزادی تردد در دریای چین جنوبی در منطقه مستقر شود. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول