اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی

آموزش غیرحضوری به سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان آسیب زده است، ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، دشمن می‌خواهد قطار انقلاب را از مسیر خود منحرف کند و توزیع 70 دستگاه تبلت و تلفن همراه در بین دانش‌آموزان نیازمند ازجمله مباحثی بود که در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا مطرح شد.

ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: ویروس کرونا باعث شد تا سیستم آموزشی کشور با هدف کیفی‌سازی وارد مرحله جدیدی شود که اثرات آن را در سال‌های بعد شاهد خواهیم بود.

عباس صابر با بیان اینکه در آموزش غیرحضوری سلامتی جسمی و روحی دانش‌آموزان باید موردتوجه قرار گیرد، افزود: آموزش در بستر پیام‌رسان شاد باعث شده است تا سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان دچار آسیب شود که نمونه‌هایی از آن را در افزایش وزن دانش‌آموزان شاهد هستیم.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به اینکه درخصوص برگزاری کنکور ۱۴۰۰ باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، تصریح کرد: خروجی آموزش دانش‌آموزان به همین کلاس‌های کنکور ختم می‌شود و نوع کنکور دانش‌آموزان با سیستم آموزشی مدارس تفاوتی‌هایی دارد که برطرف کردن این تفاوت‌ها، مستلزم برنامه‌ریزی است.

صابر استفاده از خدمات دولت الکترونیک را منوط به داشتن سواد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و گفت: استفاده شهروندان از زیرساخت‌های دولت الکترونیک در آینده‌ای نه‌چندان دور بیشتر می‌شود که جهت استفاده بهینه از این زیرساخت‌ها باید حوزه سوادآموزی قشر بی‌سواد و کم‌سواد جامعه موردتوجه قرار گیرد.

دشمن می‌خواهد قطار انقلاب را از مسیر خود منحرف کند

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری ضمن‌قدردانی از مشارکت فرهنگیان در رزمایش مؤاسات اظهار کرد: روحیه تعاون و مشارکت را معلمان در کنار درس و آموزش به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند و این روحیه باید استمرار داشته باشد.

سرهنگ پاسدار بهزاد قنبری با بیان اینکه به واسطه آموزش غیرحضوری تلفن همراه در دست دانش‌آموزان بوده و همین تلفن همراه ابزاری برای راه انداختن جنگ روانی دشمن است، گفت: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس می‌توان سواد رسانه‌ای خانواده‌ها، فرهنگیان و دانش‌آموزان را ارتقا داد.

وی هدایت دانش‌آموزان در راستای اهداف نظام و انقلاب را یک وظیفه شرعی و ملی دانست و تصریح کرد: به واسطه شیوع ویروی کرونا سبک زندگی و سبک آموزش دانش‌آموزان تغییر پیدا کرده و تمام تلاش دشمنان نظام و انقلاب بر این معطوف شده است که قطار انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند.  

توزیع ۷۰ دستگاه تبلت و تلفن همراه در بین دانش‌آموزان نیازمند آستارا

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: با همکاری خیرین، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی و مدیران مدارس تاکنون ۷۰ دستگاه تبلت و تلفن همراه خریداری و در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است.

سید سجاد موسوی آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان را در بستر پیام‌رسان شاد، تدریس خانه‌به‌خانه، شبکه آموزش و تلفن گویا دانست و گفت: در چندین مرحله به همت گروه‌های آموزشی درس‌نامه‌های خودآموز تولید و در بین دانش‌آموزان فاقدزیرساخت‌های آموزش غیرحضوری توزیع شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهر و بخش لوندویل این شهرستان تصریح کرد: برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در هنرستان شهید باهنر با کمبود یک باب کلاس درس مواجه هستیم که با همت شهرداری و بخشداری می‌توان این مشکل را مرتفع کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول