به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شاید تنها صنفی که از شیوع بیماری کرونا مضرر نشده و رونقی را هم به دنبال داشت فروشگاههای خرید اینترنتی بود. این فروشگاههای در اقصی نقاط جهان قبل از کرونا هم با استقبال عمومی همراه بودند، اما در ایران این صنف راه طولانی پیش رو دارند.
نباید فراموش کرد که به دلیل مزایا و فواید بیشمار خرید آنلاین و اینترنتی، انقلابی در نحوه خرید ما ایجاد کرده است. این روزها افراد بیشتر ترجیح میدهند وسایل خود را به صورت آنلاین از فروشگاهها خریداری کنند.
از مزیتهای خریدهای آنلاین میتوان به خرید راحت، قیمت مناسب به دلیل حذف واسطه های مختلف، تنوع بیشتر، مقایسه قیمت ها، کنترل به نحوه خرید بدون تاثیرگزاری فروشنده، ارسال راحت، حذف هزینههای سربار، خرید بدون حضور در فروشگاه که مهمترین مزیت در روزهای کرونایی است، میشود اشاره کرد.
فروشگاه آنلاین آفتپ در راستای کمک به شکوفایی اقتصادی و همچنین همراهی با صنعت کسب و کار جهت تسهیل فروش محصولات از یک سو و ایجاد امکان خرید آسان و امن برای خریدداران از سوی دیگر پایهریزی گردید.
بر همین اساس برند آفتپ در سال 1399 متولد شد و با تکیه به نیروهای مجرب در بخش تجارت الکترونیک حرکت مثالزدنی آغاز گردید به طوری که در طی مدت کوتاهیآفتپ به عنوان یکی از معتبرترین درگاههای فروش اینترنتی در ایران شناخته شد.
آفتپ تمامی تلاش خود را برای ایجاد تجربه متفاوت از یک خرید اینترنتی برای مشتریان خود بکار گرفته است تا بتواند به این اصل دست پیدا کند. از جمله فعالیتهایی که در این جهت پایهریزی شده است شامل:
تنوع محصولات، قیمت مناسب محصولات و ارائه تخفیفات ویژه، بستر امن برای پرداخت، روشهای پرداخت متنوع، روشهای ارسال سریع، خدمات پس از فروش، ارائه کالاهای بااصالت و تیم پاسخگویی قوی میتوان اشاره کرد.
تلاش این مجموعه بر آن است که بتواند با گسترش این فعالیتها، مشتریان آفتپ بتوانند خریدی با مشخصات زیر داشته باشند که شامل: صرفهجویی در زمان خرید، کاهش هزینههای تردد، سهولت و سرعت در خرید، خرید محصولات با قیمت مناسب، خرید محصولات با کیفیت، کسب اطلاعات جامع در مورد محصول قبل از خرید، استفاده از تخفیفات ویژه و جشنوارهها، تحویل گرفتن سریع کالا، امکان عودت و یا تعویض کالا بر حسب شرایط ویژه میتوان اشاره کرد.
در کنار مزیتهایی که آفتپ برای مشتریان و کسانی که قصد خرید نیازهای خود را از طریق اینترنت دارند، ایجاد نموده است این مجموعه به کمک تیمی فعال و مجرب از نیروی انسانی متخصص و کارآمد بر آن شده است که در جهت کمک به افزایش فروش واحدهای تولیدی، فروشگاهها و دیگر انواع کسب و کارها بتواند گامی در جهت توسعه فروش کالاهای ایرانی و کمک به رشد اقتصاد کشور بردارد.
شعار ما این است هر آنچه را که میبینید و میخرید را تحویل خواهید گرفت
خانم بقائی از مدیران آفتپ گفت: این مجموعه از دو سال پیش کارهای خود را آغاز کرده بود که 6 ماه کارهای تحقیقاتی و حدود یک و نیم سال هم کارهای اجرایی آن بوده است و در حال حاضر آماده افتتاح است در قالب استارت آپ در حوزه دیجیتال مارکتینگ و وارد عرصه ای شدیم که فوق العاده سنگین و گسترده است.
هر چند در ظاهر کار بسیار آسان و ساده نشان میدهد اما بسیار سخت و دشواری بوده و نزدیک به یک و نیم سال آماده کردن زیرساختهای لازم زمان برده و بالغ بر 400 میلیارد تومان هزینه کردیم.
وی گفت: به صورت مستقیم برای 100 نفر و غیر مستقیم 250 نفر اشتغال ایجاد شده و در تلاش هستیم در ماههای آینده با توسعه مجموعه برای 250 نفر به صور مستقیم اشتغال فراهم کنیم.
بقائی تصریح کرد: فعلا به صورت محلی و شمال غرب کار را آغاز کردیم تا اشکالات و نواقصات برطرف شود و برندسازی از تبریز بوده و در سال 2025 مجموعه آفتپ برند معتبر سراسری می شود و باید عنوان کنم برای این مهم کلیه سخت افزارها آماده است و نیاز به سرمایه گذاری جدید نیست و کاربری توسعه خواهد یافت.
در مورد اجناس قابل ذکر است با برندهای معتبر همکاری میکنیم و قرارداد سفت و سخت بستیم و تحت هیچ شرایطی اجناس بانه، تقلبی و قاچاق در قبول نمیکنیم.
این مدیر جوان افزود: یکی از مزیت های آفتپ ارسال کمتر از 2 ساعت در تبریز بوده و این توانایی را داریم که در ساعتی که مشتری میخواهد جنس را تحویل دهیم و تا یک هفته تا بعد از خرید هم مرجوعی داریم.
شعار ما این است هر آنچه را که میبینید و میخرید را تحویل خواهید گرفت.
به دنبال حفظ اعتماد مشتریان و اعتمادپذیری هستیم
مختاری رئیس کمیته دیجیتال مارکتینگ انجمن بازاریابی ایران، مدرس دانشگاه و مشاور ارشد مجموعه آفتپ در جلسه با رسانه ها عنوان کرد: اگر فروشگاههای اینترنتی در این چند سال شکل نمیگرفت در ایام کرونا فاجعهای پیش رو بود. از مزایای فروشگاه اینترنتی میتوان به خرید بدون حضور در فروشگاه، صرفهجویی در وقت، سنجش قیمت و کیفیت یک یک کالا را در فروشگاههای مختلف، استفاده از نظرات خریداران در بخش کامنتها که این نظرات مثبت و منفی در خرید ما کمک زیادی خواهد کرد، اشاره کرده و باید اضافه کنم در فروشگاه آفتپ از همهی تکنولوژیهای جدید مانند اسمارت مارکتینگ یا بازاریابی هوشمند استفاده شده است که در این بخش سلایق شما ارزیابی و پیشنهادهای خرید بر اساس علایق شما پیشنهاد میشود و که بازاریابی هوشمند از اهداف بزرگ این مجموعه است.
وی گفت: در تجارت امروز اگر خلاقیت و نوآوری نداشته باشیم موفق نخواهیم شد و تنها با تخفیف نمیتوان به موفقیت دست یافت و باید در بحث های تکنولوژی خصوصا تبلیغات و بازاریابی هوشمند، پیشنهادهای بهینه، نظرات موافق و مخالف برای کالاها جهت تصمیمگیری راحت، استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان در مورد کالاها، تجریه یک خرید متفاوت را تجربه کرد.
مختاری افزود: زیرساختهای اینترنتی اولین بحث فروشگاههای اینترنتی است که با مشکلات موجود دست و پنجه نرم میکنیم.
موضوع دوم نظارت داخلی و نظارت خارجی است که انجمن کسب کارهای آنلاین، سازماندهی وب سایتهای اینترنتی و ارگانهای که در این حوزه ذیربط هستند در بحث نظارت مهم است.
حوزه فروشگاههای اینترنتی متولی اساسی ندارد و انجمن کسب و کارهای اینترنتی نمیتواند متوالی باشد و تنها نظارت میکند و این در حالی است که در بسیاری از کشورها وزارت هوش منصوعی و حوزه و فنآوری آنلاین وجود دارد و متوالی فروشگاههای اینترنتی کشور خود است.
مورد بعدی بحث فرهنگسازی است. فرهنگ خرید از فروشگاههای اینترنتی بسیار مهم است و بخش آخر سخنانم نحوه ارسال، نحوه تحویل و نحوه پرداخت که از چالشهای اساسی بوده و باید مدیریت کنیم.
بزرگترین سرمایه آف تپ مشتریانش است
حجری مدیر اجرایی آفتپ گفت: این مجموعه با سرمایه بالغ بر 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری و سهامدارن شرکت از بخش خصوصی بوده که بزرگترین فروشگاه اینترنتی شمالغرب کشور به مرکزیت تبریز است.
وی گفت: بزرگترین سرمایه ما مشتریان است و رضایت آنها هدف ما است و برای همین زمان مرجوعی کالا 7 روز است و که بدون هزینه جایگزین و یا عودت یافته و در 24 ساعت پول به حساب مشتری باز می گردد.
با تولیدکنندگانی قرارداد می بندیم که برند بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند و اصالت کالا برایمان بسیار مهم است.
حجری تصریح کرد: چشم انداز شرکت پوشش کل ایران بوده و چون تبریز شهر اولین های است به مرکزیت تبریز کار خود را آغاز کردیم.
به اختیار مشتری سه نوع پرداخت داریم آنلاین، کارت به کارت، درب منزل که مشتری خیالش از هر نوع پرداخت است که می تواند حتی در درب منزل بعد از رویت جنس هزینه را پرداخت کنند و در تبریز کمتر از دو ساعت اجناس را به مشتری تحویل خواهیم داد.
مدیر اجرایی آفتپ افزود: یکی از اهداف و برنامه های بزرگ مجموعه آفتپ کارآفرینی است. در این طرح به دنبال شناسایی زنان سرپرست خانوار هستیم که محصولات خود را در خانه تولید و به صورت مستقیم ارائه میکنند و ما حاضریم از این مشاغل حمایت کنیم و عکاسی محصول و تبلیغات به صورت رایگان انجام داده و عرضه محصول در مجموعه خودمان با تولید محتوی به مشتری ارائه تا جنس آنها به بهترین شکل به فروش برسد.
وی گفت: با این طرح درآمد ثابت برای خانواده های کم درآمد تعریف خواهد شد و احتمال دارد در بحث نوآوری هم با مواردی مواجه شویم.
حجری از دیگر مزیت های فروشگاه اینترنتی آف تپ ارسال رایگان با خرید 150 هزارتومان اشاره و افزود: پشتبیانی امور مشتریان 24 ساعته بوده و هر ساعتی پیام و یا تماس گرفته شود، جواب داده خواهد شد.
در پایان این مراسم و با اعلام علی اصغر باقرزاده مدیر روابط عمومی آفتپ، اسامی 5 نفر از برندگان قرعه کشی بزرگ مجموعه آفتپ قرائت شد و با حضور هنرمند محبوب استان علیرضا رنجی پور 5 ست جهزیه اقلام اساسی به 5 نفر از شهرهای تبریز، تهران، جلفا و ارومیه 2 نفر در حضور اصحاب رسانه اهدا گردید.
انتهای پیام/60017