اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

«کارآفرینی» و «امید آفرینی» باید در دستور کار کمیته امداد باشد

استاندار قم با اشاره به اهمیت فوق العاده «کارآفرینی» و «امیدآفرینی» برای قشر نیازمند جامعه تأکید کرد: اگر نتوانیم کارآفرینی و امیدآفرینی را در این قشر ایجاد کنیم، افراد زیرپوشش آن قدر افزایش خواهند یافت که هیچ نهاد حمایتی نمی تواند آن ها را زیرپوشش بگیرد.

«کارآفرینی» و «امید آفرینی» باید در دستور کار کمیته امداد باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با اشاره به این که این کمیته یکی از یادگاران بنیانگذار راحل جمهوری اسلامی و جزو نهادهای انقلابی برای ارائه خدمت به آسیب پذیرترین قشر جامعه است بیان کرد: سیاست ها و فرآیندهای اجرایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گذر زمان نیازمند اصلاح است.

وی افزود: رویکرد توانمندسازی، آموزش، مهارت آموزی و اجرای طرح هایی مانند «دوباره زندگی» باید به شکل جدی در کمیته امداد امام خمینی (ره) پیگیری و دنبال شود.

استاندار قم با تصریح بر این که اقشار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به شدت به روحیه کارآفرینی و امیدبخشی نیازمندند خاطرنشان کرد: اگر روحیه کارآفرینی و امیدبخشی به این افراد تزریق نشود، آن گاه تعادل بین افرادی که زیرپوشش این کمیته قرار می گیرند و افرادی که از پوشش آن خارج می شوند، از بین می رود و بار تکفل اجتماعی روز به روز افزایش خواهد یافت.

سرمست با بیان اینکه متأسفانه تحریم های ظالمانه و شیوع کرونا نیز تقاضا برای پیوستن به افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را افزایش داده است یادآور شد: اساس بحث در آن است که اگر نتوانیم برای افراد زیرپوشش کارآفرینی کرده و آن ها را از مدار پوشش خارج کنیم، آن گاه ورودی ها آن قدر زیاد می شوند که هیچ نهاد حمایتی نمی تواند پاسخگوی آنان باشد، بنابراین نباید از یاد ببریم که این مسئله باید حل و فصل شود.

وی افزود: البته در این مسیر نیازمند استفاده از ظرفیت نهفته خیرین و همچنین افزایش فرهنگسازی برای جذب منابع کمک های مردمی به عنوان کمک های مؤمنانه و مواسات در کنار جذب اعتبارات دولتی هم هستیم.

استاندار قم درباره مشکل فقدان وجود ضامن نیازمندان برای دریافت تسهیلات بانکی نیز گفت: باید به دنبال پیگیری یک راهکار اجرایی حقوقی برای این افراد در سطح ملی باشیم تا یک بازنگری در مقررات بانکی این حوزه انجام شود، چراکه این افراد غالبا در تأمین ضمانت های بانکی ناتوان هستند.

سرمست درباره تأمین مسکن نیازمندان نیز بیان داشت: 560 هکتار از اراضی پردیسان با نگاه آینده نگرانه به شهر قم ملحق شد تا علاوه بر 12 هزار نفری که از قم برای برخورداری از مسکن ملی در سایت امیرکبیر اراک ثبت نام کرده بودند بتواند مسکن مورد نیاز دیگر اقشار از جمله کارگران، نیازمندان و تعاونی های مختلف را پوشش دهد.

وی اضافه کرد: بدیهی است برای تحقق این امر باید پیگیری های لازم در اداره کل راه و شهرسازی استان و امضای تفاهم نامه های لازم مورد توجه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قرار گیرد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول