اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کمک 100 میلیاردی قمی ها به کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با تقدیر از روحیه إنفاق و کمک به همنوع در بین مردم قم از افزایش 90 درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و تصریح کرد: این کمک ها تا پایان بهمن ماه 1399 به 104 میلیارد تومان رسیده است.

کمک 100 میلیاردی قمی ها به کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اکبر میرشکار در دیدار با استاندار قم با بیان این که تا پایان بهمن ماه سال جاری، 21 هزار و 248 خانواده به عنوان مستمری بگیر کمیته امداد استان شناخته می شوند یادآور شد: از این تعداد، سرپرستی 15 هزار و 944 خانواده با زنان است، ضمن آن که جمعیت افراد زیرپوشش حدود 43 هزار نفر است که 12 هزار نفر از آنان جزو سالمندان بیشتر از 60 سال، یک هزار و 500 نفر دارای بیماری های صعب العلاج، حدود 7 هزار نفر از آن ها نیز دانش آموز و بیش از 500 نفر از آنان دانشجو هستند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن ماه امسال، 63 میلیارد تومان مستمری به خانواده های زیرپوشش در استان پرداخت شده است اذعان کرد: یکی از برنامه های ما این است که بتوانیم تعادل بین ورودی ها و خروجی های کمیته امداد استان را حفظ کنیم که بر این اساس باید گفت در 11 ماه نخست سال جاری حدود 3 هزار و 400 نفر ورودی و حدود 3 هزار و 100 نفر خروجی داشته ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم سپس به رکورد اداره کل متبوع خود در سال جاری برای پرداخت وام قرض الحسنه به افراد زیرپوشش اشاره کرد و گفت: نزدیک به 9 هزار نفر از افراد زیرپوشش در استان توانسته اند تا پایان بهمن ماه 1399، از وام 10 میلیون تومانی قرض الحسنه استفاده کنند که این وام برای بسیاری از آنان کارساز و راهگشا بوده است.

میرشکار در ادامه یکی از مشکلات اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان را در سال جاری افزایش 62 درصدی مراجعان نسبت به سال قبل دانست و خاطر نشان کرد: تأثیر کرونا و تورم از دلایل مهم افزایش مراجعات بوده است، ضمن آن که تلاش کردیم تا این مراجعات را به شکل موردی با پرداخت وام و یا تأمین جهیزیه و مانند آن پاسخگو باشیم.

وی افزود: بخشی از این مراجعان نیز از نیازمندان روستایی هستند که با مشکل مضاعف طلاق و یا اعتیاد در یکی از اعضای خانواده، به قم می آیند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با ابزار تأسف از افزایش مراجعان مطلّقه یادآور شد: باید گفت سن این افراد نیز در حال جوان تر شدن است و اکنون به میانگین سنّی 24 سال رسیده است که البته سعی می شود تا با طرح راه اندازی شده در کمیته امداد با عنوان «دوباره زندگی»، حداقل بخشی از مشکلات آنان را رفع کنیم تا بتوانند دوباره به زندگی مشترک بازگردند.

میرشکار در ادامه به 100 میلیارد تومان منابع بانکی و قرض الحسنه کمیته امداد استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با ایجاد 3 هزار و 75 اشتغال در 11 ماه نخست سال جاری، 47 درصد رشد را نسبت به کل سال گذشته شاهد بوده ایم.

وی درباره میانگین کسب درآمد افراد مشغول به کار شده با طرح های کمیته امداد استان نیز گفت: میانگین درآمد آن ها در سال گذشته 960 هزار تومان بود که خوشبختانه در سال جاری به میانگین یک میلیون و 750 هزار تومان رسیده که البته 44 درصد این شغل ها خدماتی، 17 درصد دامپروری، 15 درصد در بخش صنعتی و معدنی و مابقی نیز در بخش فرش، گلیم و... بوده است.

وی با تقدیر از روحیه انفاق و إکرام مردم قم بیان کرد: مردم فهیم قم در 11 ماه امسال، 104 میلیارد تومان به کمیته امداد استان کمک کرده اند که همه آن صرف هزینه نیازمندان شده است و رشدی 90 درصدی را نسبت به کل سال قبل نشان می دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با تاکید بر این که 3 هزار و 300 خانواده نیازمند در قم، مسکن ندارند و مستأجر هستند بیان کرد: خوشبختانه نامه تنظیم شده به وزیر راه و شهرسازی با دستور همراه با قید فوریت نسبت به تأمین مسکن نیازمندان استان قم همراه و مقرّر شد 50 هکتار زمین از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان به نیازمندان قمی واگذار شود تا ان شاء الله بتوانیم بدون استفاده از منابع دولتی و در طی فقط دو سال و البته با کمک خیّرین، مسکن نیازمندان استان را تأمین و به آنان تقدیم کنیم.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول