اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

محاصره ساختمان‌های دولتی در ایروان از سوی مخالفان پاشینیان

صدها مخالف «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با محاصره ساختمان‌های دولتی از جمله وزارت خارجه در «ایروان» پایتخت این کشور استعفای نخست وزیر را خواستار شدند.

محاصره ساختمان‌های دولتی در ایروان از سوی مخالفان پاشینیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها مخالف نخست وزیر ارمنستان شنبه با محاصره ساختمانهای دولتی در «ایروان» پایتخت ارمنستان استعفای نخست وزیر را خواستار شدند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان از زمان نبرد با جمهوری آذربایجان و شکست تحقیرآمیز با موجی از مخالفت‌ها مواجه شده است. تظاهرکنندگان در تجمع شنبه با فریاد «نیکل، توخائنی!» و «نیکل باید برود!»  ساختمان وزارت خارجه را محاصره کردند. برخی تظاهرکنندگان  نیز با پلیس درگیر شدند.

در هفته‌های گذشته هنگامی که ستاد کل ارتش ارمنستان خواستاراستعفای پاشینیان شد، تنش‌ها افزایش یافت. نخست وزیر ارمنستان  نیز در مقابل افسران عالیرتبه ارتش را اخراج کرد.

این در حالی است که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان ضمن غیرقانونی خواندن اقدام نخست‌وزیر  در برکناری وی تاکید کرده که حل بحران ارمنستان از طریق استعفای «نیکل پاشینیان» حاصل می‌شود.

«اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان،  با صدور بیانیه‌ای سخنان پاشینیان را خلاف قانون اساسی توصیف  و بار دیگر بر لزوم استعفای نخست‌وزیر کشورش و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام تأکید کرد.  گاسپاریان طی بیانیه‌ای تاکید کرد که بحران فعلی ارمنستان از طریق استعفای خود پاشینیان و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی حاصل می‌شود. اونیک گاسپاریان در واکنش به بیانیه نخست‌وزیر ارمنستان تاکید کرد که معتقد است که اظهارات نخست‌وزیر ارمنستان درباره استعفایش خلاف قانون اساسی است و به همین دلیل تصمیم دارد به دیوان اداری رجوع کند.

ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم کردند. بعد از شکست ارمنستان در این  جنگ که با توافق سه‌جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، اعتراضات مردمی آغاز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول