اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عملیات نفس‌گیر 5 ساعته هلال احمر برای نجات مادر باردار در برف گلستان

جمعیت هلال احمر گلستان با عملیات نفس‌گیر پنج ساعته، مادر بارداری که در روستاهای کوهستانی برف‌گیر شهرستان مراوه‌تپه دچار مشکل شده بود به بیمارستان منتقل کردند.

عملیات نفس‌گیر 5 ساعته هلال احمر برای نجات مادر باردار در برف گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از شامگاه گذشته بارش شدید برف و کولاک در محورها و مناطق کوهستانی استان گلستان، چهره این استان را در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ سفیدپوش کرد.

شدت بارش برف در استان به اندازه‌ای بود که محورهای کوهستانی «خوش‌ییلاق» و «توسکستان» را از شب گذشته مسدود کرد و پس از تلاش ۲۴ ساعته راهداران محور «توسکستان» بازگشایی شد اما همچنان محور کوهستانی «خوش‌ییلاق» همچنان مسدود است.

این شدت بارش به اندازه‌ای بود که مدارس شهرستان‌های مینودشت و آزادشهر که اجازه برگزاری کلاس‌های حضوری داشتند به صورت رسمی تعطیل شد و شاهد بارش برف در معابر و خیابان‌های اصلی شهر گرگان به عنوان شهر مرکز استان نیز بوده‌ایم.

تمامی تیم‌های امدادی از روز گذشته تاکنون به صورت آماده‌باش کامل هستند و چندین خودرو در محورهای کوهستانی استان در راه ماندند که با تلاش راهداران و هلال احمر به نقطه امن منتقل شدند.

در این بین در ساعت ۱۰ صبح امروز پیامی از سوی اورژانس گلستان به مرکز ندای امداد ۱۱۲ جمعیت هلال احمر گلستان ارسال شد که مادر بارداری در روستای «کمرلی» شهر «گلیداغ» شهرستان مراوه‌تپه نیاز به انتقال به بیمارستان دارد.

با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، اورژانس از هلال احمر درخواست کمک کرد که بلافاصله یک تیم امدادی از پایگاه امداد و نجات «چاتال» جمعیت هلال احمر شهرستان کلاله به منطقه اعزام شد.

دو نیروی امدادی هلال احمر به همراه یک تکنسین اورژانس پس از پنج ساعت عملیات امداد و نجات، این خانم ۳۶ ساله باردار را به بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله منتقل کردند.

به گفته اورژانس، تنگی نفس شدید مادر باردار، ضرورت انتقال وی به بیمارستان بوده است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول