اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۹۰ درصد راه‌های اصلی منطقه کوهستانی نکا بازگشایی شد+ فیلم

بخشدار هزارجریب نکا گفت: با تلاش انجام شده عوامل راهداری و نیروهای امدادی و نیروهای محلی۹۰ درصد راه‌های اصلی منطقه کوهستانی نکا بازگشایی شد.

۹۰ درصد راه‌های اصلی منطقه کوهستانی نکا بازگشایی شد+ فیلم

حسین حمزه‌ای بریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نکا با اشاره به برف و بوران روزهای گذشته که منجر به مسدود شدن محورهای این شهرستان شد، اظهار کرد: اولویت اصلی بازگشایی محورهای اصلی مناطق کوهستانی نکاست که در اولویت ما قرار گرفته است و اکنون ۹۰ درصد راه‌های اصلی منطقه کوهستانی نکا بازگشایی شده است.

 

وی گفت: با تلاش‌های انجام شده در دو محور لایی و استخرپشت محور هزارجریب نکا که به دلیل بارش شدید برف  مسدود شده بود؛ تا بخش زیادی بازگشایی شده و در یک محور تا زنگت پایین بازگشایی شده و در محور بعدی هم تا روستای چرمی بازگشایی شده و با توجه به حضور عوامل راهداری و امکانات در منطقه کار همچنان در حال انجام است.

 

بخشدار هزارجریب نکا با اشاره به اینکه بخش هزارجریب نکا دارای بیش از ۶۰ روستاست؛ خاطر نشان کرد: این روستاها در زارم‌رود و  استخرپشت واقع شده‌اند و با تلاش‌های انجام شده عوامل راهداری و امدادی، بازگشایی راه‌های اصلی بیش از ۸۰ درصد روستاها انجام شده است.

حمزه‌ای گفت: تعداد محدودی از روستاهای بالادست در منطقه هزارجریب نکا، به دلیل سرما در فصل زمستان خالی از سکنه است و تنها یک یا دو دامدار سکونت دارند؛ اما بازگشایی محورهای این روستاها هم با قوت اجرایی می‌شود و جای نگرانی نیست.

وی با اعلام اینکه بارش برف در محورهای کوهستانی نکا همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: کار بازگشایی محورهای مواصلاتی اصلی روستاها تعطیل نشده است و در حال انجام است و جاده‌های آنتنی فردا بازگشایی می‌شوند.

این مسؤول با بیان اینکه در مناطق کوهستانی و بالادست شهرستان نکا امکان تردد بدون زنجیر چرخ وجود ندارد، افزود: با تلاش راهداران راه ارتباطی اصلی روستاها بازگشایی می‌شود؛ اما راه ارتباطی فرعی به خاطر وزش باد و کولاک همچنان مسدود است و انتظار داریم از ترددهای غیرضروری به منطقه جدا" خودداری شود.

بخشدار هزارجریب نکا گفت: هزارجریب نکا با بیش از ۶۰ روستا دارای ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه آنتی در محورهای مختلف است.

 

به گزارش فارس، در محور استخرپشت به لایی هم در کنار گروه‌های امداد و راهداری، عوامل حفاظت و سرجنگلبانی لایی هم وارد عمل شده و به بازگشایی مسیر پرداختند.

 

 

با بارش برف و کولاک از شب گذشته (۲۲ اسفند) در مناطق کوهستانی هزارجریب نکا در شرق مازندران که همچنان ادامه دارد؛ 2 محور لایی و استخرپشت در محور هزارجریب نکا به دلیل بارش شدید برف مسدود شده بود که با تلاش‌های انجام شده ۹۰ درصد راه‌ها بازگشایی شده است و مابقی در دست انجام است.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول