اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حضور فعالان رسانه‌ای اهل سنت در جشنواره امام رضا (ع)/ تمدید جشنواره تا ۱۵ فروردین

نشست هم‌اندیشی دبیران و داوران اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در پردیس تربیتی توانا برگزار و در آن درباره جشنواره بحث و تبادل نظر شد.

حضور فعالان رسانه‌ای اهل سنت در جشنواره امام رضا (ع)/ تمدید جشنواره تا ۱۵ فروردین

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نشست هم‌اندیشی دبیران و داوران اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در پردیس تربیتی توانا برگزار شد.

در این نشست اکبر نصراللهی دبیر علمی جشواره، پیام تیر‌انداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، حمید مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه، امیدعلی مسعودی از اساتید رسانه، محسن هوشمند دبیر جشنواره، سید بشیر حسینی از فعالان سواد رسانه، حسن خجسته از اساتید رسانه و... به عنوان داوران بخش‌های مختلف جشنواره حضور داشتند.

سه هدف عمده جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)

در ابتدای این نشست محسن هوشمند دبیر جشنواره طی سخنانی با اشاره به برخی اهداف جشنواره امام رضا (ع) گفت: ما در این جشنواره سه هدف عمده را دنبال می‌کنیم که شامل ارتقاء کمی و کیفی آثار در حوزه امام رضا (ع) جهت دهی به مفاهیم و موضوعات رضوی و حمایت و تکریم از زحمت‌کشان عرصه رسانه با موضوعات امام رضا (ع) است.

برگزاری جشنواره در سه بخش زیارت، وقف و نذر و خدمت رضوی

وی درباره بخش‌های اصلی جشنواره گفت: این جشنواره در سه بخش زیارت، وقف و نذر و خدمت رضوی برگزار می‌شود، همچنین ما برای هر بخش شاخص‌هایی نگارش کرده‌ایم که این شاخص‌ها نهایی نیست بلکه یک سری معیارها در نظر گرفته شده و هدف این است که داوران اگر در برخی موضوعات احساس کردند که باید شاخص‌ها تغییر کند این کار را انجام دهند.

داوران می‌توانند ضوابط اختصاصی هر بخش را اصلاح کنند

دبیر جشنواره امام رضا (ع) با بیان اینکه در فراخوان جشنواره برای هر بخش ضوابط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته‌ایم، گفت: این امکان وجود دارد که اگر داوران به این نتیجه رسیدند که باید در ضوابط اختصاصی هر بخش بازنگری شود این کار را انجام بدهند.

نصراللهی: قالب‌های خبری، مجازی و صوتی و تصویری محور‌های اصلی جشنواره هستند

در ادامه اکبر نصراللهی دبیر علمی جشنواره امام رضا (ع) با اشاره به اهداف کلی این جشنواره گفت: گسترش فرهنگ رضوی، تولید مفاهیم بنیادی در حوزه امام رضا (ع) و حمایت و تکریم از فعالان عرصه رسانه سه هدف عمده برگزاری این جشنواره است که در بخش‌های رسانه‌های خبری شامل تحلیلی، سرمقاله و یادداشت، بخش مجازی شامل پادکست، بازی، نرم افزار و بخش صوتی و تصویری شامل برنامه‌های رادیویی تلویزیونی برگزار می‌شود.

تمدید جشنواره تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

وی با اشاره به تمدید جشنواره تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ گفت: قرار بود کار داوری‌ها زودتر انجام و اختتامیه جشنواره هم برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا این کار به تعویق افتاد، البته دلایل دیگری هم برای تعویق وجود دارد که یکی از آن‌ها موضوع در پیش بودن مناسبت‌های ماه‌های شعبان و رمضان است، همچنین تقاضا برای مهلت بیشتر جهت ارسال آثار هم از دیگر دلایل تغییر در زمان جشنواره بود.

آغاز داوری‌های نهایی از ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰

دبیر علمی جشنواره امام رضا (ع) از ارسال بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه خبر داد و گفت: داوری نهایی جشنواره از روز ۲۵ فروردین آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و اختتامیه جشنواره بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که تاریخ دقیق آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

ترکیب داوران جشنواره در نوع خود کم‌سابقه است

وی مشارکت مردم در جشنواره را از جمله ویژگی‌های آن دانست و گفت: مردمی بودن و معنوی بودن از جمله ویژگی‌های این جشنواره است و استقبال از آن بسیار خوب بوده، همچنین ترکیب اعضای هیأت داوران ترکیبی کم‌سابقه است و اغلب اساتید تراز اول کشور در حوزه رسانه در گروه داوری جشنواره حضور دارند.

حضور فعالان رسانه‌ای اهل سنت در جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)

نصراللهی با بیان اینکه این جشنواره به گروه و جناح خاصی تعلق ندارد، گفت: این جشنواره متعلق به امام رضا (ع) است و به دنبال هیچ گروه و تفکر خاصی نیست حتی در ارسال آثار شاهد بودیم که بسیاری از عزیزان اهل سنت هم آثاری را به دبیرخانه جشنواره فرستاده‌اند، همچنین اختصاص بخش فضای مجازی، جشنواره را بسیار متمایز کرده است.

خجسته: باید شرایط حضور در جشنواره برای همه با هر توانایی ایجاد شود

در ادامه حسن خجسته از اساتید ارتباطات با اشاره به اینکه باید در این جشنواره نگاهی متفاوت تر از دیگر جشنواره‌ها داشته باشیم گفت: کار این جشنواره از نظر ماهیت متفاوت است، من درخواست می‌کنم که جشنواره در سه قالب در نظر گرفته شود تا همه افراد با هر توانایی بتوانند در آن شرکت کنند. برخی کارکردشان اطلاع رسانی، برخی آگاهی بخشی و برخی هم کارشان تجزیه و تحلیل است از این رو شرایط را باید به گونه‌ای فراهم کنیم که هر شخص با هر نوع کار و توان بتواند در جشنواره حضور پیدا کند.

ضرورت جذب افراد مستعد در تولید کلید‌واژه در جشنواره امام رضا (ع)

وی با اشاره به اینکه باید جشنواره به سمتی حرکت کند که نبوغ افراد در تولید کلید واژه‌ها به کار بیفتد گفت: برخی هنر تولید کلید واژه‌های اختصاصی را دارند که این کلید واژه‌ها می‌تواند به بسیاری از امور جهت بدهد و در جامعه ایجاد جریان کند حال اگر افرادی باشند که در این زمینه تخصص دارند باید به آن توجه ویژه کنیم و برای آن هم جوایزی در نظر بگیریم.

مسعودی: بخش سواد رسانه‌ای به جشنواره اضافه شود

در ادامه امیدعلی مسعودی از اساتید ارتباطات با اشاره به اینکه غالب آثار مطبوعات با صدا و سیما تفاوت دارد گفت: ما در یکی از جشنواره‌ها موضوع بخش سواد رسانه‌ای را هم به جشنواره اضافه کردیم که استقبال خوبی از آن شد.

ضرورت دقت بر اصالت آثار برای جلوگیری از سو استفاده‌

وی ادامه داد: در موضوع داوری یک سری شاخص‌های کلی برای داوران ارسال کردیم و به آنها این آزادی را دادیم که بر اساس تخصص خود آثار را داوری کنند، همچنین پیشنهاد من این است که برروی اصالت آثار دقت شود تا برخی افراد از آثار دیگران استفاده نکنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول