اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آرامگاه شهید پوردیان در انتظار ساماندهی

شهید پوردیان از شهدای هشت سال دفاع مقدس است ، آرامگاه این شهید والا مقام در روستای امام زاده ولی حسین مورنا بخش لوداب قرار دارد . دیوار اطراف آن تخریب و سنگ قبر آن چندین تَرک برداشته است که نیاز به مرمت و باز سازی دارد.

آرامگاه شهید پوردیان در انتظار ساماندهی

خبرگزاری فارس لوداب؛ محمد امین سجادی؛ شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم، به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم.

شهدایی که پا بر آرزوهای دنیوی خود گذاشتند تا دنیای ما را آباد کنند، سزاوار نیست که سال‌ها گرد و غبار فراموشی بر قبورشان انباشته شود. شهدایی که خیلی‌ از ماها آرزوی در میان آن‌ها بودن را داریم، در پیش گاه خدا اجر و قربی‌ نا گفتنی دارند که در کلام و مقال نمی‌گنجد اما در جامعه‌ای شهیدپرور که آسودگی و پیشرفت ما مرهونِ خونِ هزاران شهید است، دیدن اتفاقاتی از این نمونه که نقل می‌شود، ذهن هر منصفی را آشفته می‌سازد ...

گلزار شهدا از واقعیت‌های بزرگ تاریخی است که با رفتن به این مکان مقدس، ارزش‌های بزرگی که شهدا حافظ آن بودند، کارهای بزرگی که در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند و پیروزی انقلاب اسلامی که به واسطه خون شهدا بود را به ما یادآوری می‌کند تا گذشته را فراموش نکنیم.

شهید پوردیان از شهدای هشت سال دفاع مقدس است،که در شهر پیرانشهر استان کردستان به درجه رفیع شهادت نائل شد. آرامگاه این شهید والا مقام در روستای امام زاده ولی حسین مورنا بخش لوداب  قرار دارد . 

قبر شهید پوردیان درجوار امام زاده ولی حسین، فضای زیارتی مطلوبی را برای مردم این دیار ایجاد کرده است .ولی متاسفانه به گفته ی اهالی آرمگاه این شهید سرافراز در اثرگذر زمان، دیوار اطراف آن تخریب و سنگ قبر آن نیز چندین تَرک برداشته است.

بی توجهی مسئولین مربوطه به ترمیم آرامگاه این شهید، واکنش منفی مردم این ناحیه را در بر داشته است. لذا شایسته است بنا به خواسته های مردمی و تقاضای مادر این شهید والا مقام در اولین فرصت این آرامگاه مرمت و بازسازی شود تا این فضای معنوی مردم منطقه، چهره ای زیباتر به خود بگیرد.

شاید مسئولین بگویند که ساخت آرامگاه اعتبار میخواهد و اعتبار و هزینه ای هم نیست ، اما در پاسخ میگویم اولا بی شک آنان که «عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ » اند ، نیازی به ما زمینی‌ها ندارند اما دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی چیزی بیشتر از ساختن آرامگاه و سنگ قبر شهید است دوماً هزینه‌های یک سنگ قبر و آرامگاه بی شک کمتر از آن است که بتوان نامش را هزینه گذاشت.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول