اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ورود مسافر به گیلان به‌منزله شیوع موج سنگین کرونا است

به گفته محمود قاسم نژاد نارنجی بودن دو شهرستان ورودی گیلان یعنی رودبار و رودسر نشان‌دهنده نقش مسافر در افزایش تعداد ابتلا به کرونا است، لذا ورود مسافرت به گیلان به‌منزله شیوع موج سنگین و احتمال افزایش کرونای انگلیسی در این استان است‌.

ورود مسافر به گیلان به‌منزله شیوع موج سنگین کرونا است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هرچه به ایام پایانی سال و عید نوروز نزدیک می‌شویم نگرانی‌ها در خصوص افزایش سفر به استان‌های شمالی به‌ویژه گیلان بیشتر می‌شود.

طبق آخرین مصوبه ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای کشور سفر به شهرستان‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع و از ورود خودروها به این مناطق جلوگیری می‌شود.

بر اساس سخنگوی ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای کشور وضعیت نهایی شهرستان‌ها به لحاظ کرونایی در روز ۲۵ اسفند اعلام و تا پایان تعطیلات این رنگ‌بندی غیرقابل تغییر است.

در گیلان دو شهرستان رودبار و رودسر در وضعیت نارنجی به سر برده و ورود خودروها از تمامی شهرستان‌‌های این‌ استان و دیگر استان‌های کشور به این دو شهر ممنوع است هرچند احتمال تغییر و افزایش تعداد شهرستان‌های نارنجی در گیلان دور از ذهن نیست.

اگرچه وضعیت کرونا در کشور و گیلان به ثبات نسبی رسیده، ولی به گفته جانشین ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای گیلان با کوچک‌ترین غفلت احتمال شروع موج چهارم کووید ۱۹ در این استان وجود داشته و از مسافران درخواست دارد از سفر به گیلان جدا خودداری کنند.

به گفته محمود قاسم نژاد نارنجی بودن دو شهرستان ورودی گیلان یعنی رودبار و رودسر نشان‌دهنده نقش مسافر در افزایش تعداد ابتلا به کرونا است، لذا ورود مسافر به گیلان به‌منزله شیوع موج سنگین و احتمال افزایش کرونای انگلیسی در این استان است‌.

یکی از عمده نگرانی‌های مسؤولین بهداشتی گیلان احتمال تجمع در غذاخوری، رستوران‌ها و مراکز مذهبی بوده و بر همین دلیل جانشین ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای گیلان از انجام پایش‌های مستمر مراکز اقامتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و میراث فرهنگی خبر داد.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید باید حتی‌الامکان از تجمع در رستوران‌ها و غذاخوری‌ها خودداری کرده و باید اقدامات و بازرسی‌های لازم در این خصوص انجام و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن رعایت شود.

یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ایام نوروز ارائه خدمات نظام سلامت به مردم است و تمامی این مراکز به‌صورت ۱۶ و ۲۴ ساعته طبق روال گذشته فعال و به مسافرین و مردم خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مراکز خدمات جامع شهری، روستایی و شهری روستایی در ساعات اداری فعال و همچنین مراکز بهداشت در روستاهای با بیش از دو هزار جمعیت در روزهای تعطیل و غیر تعطیل در ساعات اداری باز و خانه‌های بهداشت در روستاهایی با جمعیت زیر دو هزار جمعیت در روزهای غیر تعطیل باز بوده و پزشک به‌طور ۲۴ ساعته آماده و در صورت مشکل به این مراکز مراجعه می‌کند.

آبتین حیدرزاده می‌گوید اگرچه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ نفر بیمار ابتلا به کرونا در گیلان شناسایی و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان به ۲۸۸ نفر رسیده ولی همچنان وضعیت شکننده بوده و افراد به کوچک‌ترین علائم کرونا باید به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول