اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

طول بزرگراه‌های چهارمحال و بختیاری به 340 کیلومتر می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست احداث، سال آینده طول بزرگراه‌ها در استان به 340 کیلومتر می‌رسد.

طول بزرگراه‌های چهارمحال و بختیاری به 340 کیلومتر می‌رسد

حسینعلی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست احداث، سال آینده طول بزرگراه‌ها در چهارمحال و بختیاری به 340 کیلومتر می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قطعات باقی‌مانده شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان، قطعه اول شهرکرد ـ شلمزار و دو کنارگذر شمالی در شهرهای شهرکرد و بروجن پروژه‌هایی است که با تکمیل آن‌ها 60 کیلومتر به طول بزرگراه‌ها در استان افزوده می‌شود و تأثیر بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش مخاطرات جاده‌ای و تصادفات و تلفات در استان خواهد داشت.

وی دو کنارگذر شمالی شهرکرد و بروجن را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها سبب حذف ترافیک عبوری، حفظ زیرساخت‌های شهری، هدایت ترافیکی ورودی استان از اصفهان به سمت محورهای لردگان، سامان و بن، افزایش ایمنی، کاهش زمان سفر و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

مقصودی به پروژه حیاتی شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان نیز اشاره و اضافه کرد: در قطعه باقی‌مانده محور بروجن ـ شهرکرد، کلیه عملیات پل‌سازی شامل 32 دستگاه، زیرسازی و روسازی جاده به اتمام رسیده است و با تکمیل پل دهانه 4 متری در حال احداث و تعمیرات احتمالی لوله گاز عبوری، عملیات آسفالت پروژه نیز آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: قطعه باقیمانده محور بروجن ـ لردگان از سه‌راهی امام قیس تا پلیس راه گوشکی به طول 36 کیلومتر را در حال اجرای عملیات است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: قسمت عمده این محور شامل احداث باند دوم و اصلاح باند قدیم به اتمام رسیده و بخش‌هایی زیر بار ترافیک رفته است.

وی گفت: در 30 کیلومتر ابتدایی این محور که جزو نقاط حادثه‌خیز نیز محسوب می‌شود احداث دو زیرگذر امام قیس و گدارکبک در حال اجراست و 20 کیلومتر از محور 4 خطه کامل شده و در مابقی مسیر نیز، باند رفت پایان یافته است.

مقصودی توضیح داد: همچنین حفاری تونل اول گردنه کره بس به یک هزار و 10 متر رسیده است و 100 متر پایانی نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید و این قطعه از کیلومتر 9 تا 38 محور، تا قبل از تونل، خردادماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی، قطعه آخر این پروژه را به طول 6 کیلومتر نیز بسیار فعال ارزیابی کرد و افزود: این قطعه شامل 5/4 کیلومتر جاده، 5/1 کیلومتر تونل و 9 دستگاه ابنیه فنی است و با قراردادی دوساله در حال اجراست و با تکمیل آن بیش از 10 مورد پیچ خطرناک و حادثه‌خیز حذف می‌شود و ایمنی سفر و کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری پروژه چهاربانده شدن شهرکرد ـ شلمزار در قطعه اول را نیز از پروژه‌های فعال استان عنوان و اضافه کرد: در سال جاری قطعه اول این محور از سه‌راهی خوزستان در شهرکرد تا سه‌راهی شمس‌آباد آغاز و با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست و در سال آینده این پروژه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: باند دوم سه راهی گندمان ـ بلداجی و گوشکی ـ فلارد(پل قرح) از دیگر پروژه‌های راه در استان است که در حال اجرا می‌باشد.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول