اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی از 25 اسفند در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان از 25 اسفند خبر داد.

آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی از 25 اسفند در کهگیلویه و بویراحمد

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالله بهمنش گفت: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان از ۲۵ اسفند امسال طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی آغاز و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

 مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح بهداشتی، تضمین سلامت و امنیت غذایی و فرآورده‌های خام دامی و رفاه حال شهروندان عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح گروه‌های ثابت و سیار دامپزشکی در سطح استان در دو نوبت کاری صبح و عصر با انجام بازدید‌های سرزده خود بر این مراکز نظارت دقیق می‌کنند.

وی مراکزی که تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی قرار دارند را کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری مواد پروتئینی، مراکز عرضه ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، هتل‌ها، کبابی‌ها، چلوکبابی ها، قصابی‌ها، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی و سایر اماکن فرآورده‌های دامی برشمرد و اضافه کرد: در اجرای این طرح از توان همکاران دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی نیز استفاده می‌شود.

بهمنش از شهروندان خواست مواد پروتئینی خام دامی را از مراکز مجاز تحت نظارت بهداشتی خریداری و در هنگام خرید ضمن استفاده از محصولات بسته بندی شده، به تاریخ تولید و انقضای آن و همچنین لوگوی دامپزشکی بر محصول توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش کنند.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول