اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کارخانه زباله‌سوز ساری تا ۶ ماه آینده افتتاح می‌شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از کارخانه زباله‌سوز ساری گفت: قرار است با پیگیری بازرسی، استانداری، دستگاه‌های ذیربط و شهرداری شاهد تسریع در راه‌اندازی کارخانه باشیم، پیمانکار هم قول داد ظرف سه ماه بعد از انجام ابنیه توسط شهرداری بحث تجهیزات و راه‌اندازی را انجام دهند تا ظرف ۶ ماه آینده کارخانه افتتاح شود.

کارخانه زباله‌سوز ساری تا ۶ ماه آینده افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح امروز در سفر امروز به مازندران طی بازدید از کارخانه روماک گستر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توسعه این واحد می‌تواند به نیازهای امروز کشور در بحث تنظیم بازار صادرات، ذخیره و استاندارد‌سازی پاسخ بدهد.

وی گفت: حمایت از این واحد ضرورت دارد چرا که در مواقع بحران، همچون بحران مرغ و مشکلی که امروز در بحث توزیع آن داریم بسیار کارآمد است، همچنین در بحث تولید میوه، لبنیات و پروتئین ظرفیت بالایی است.

درویشیان یادآور شد: نیاز جدی ما در رابطه با توسعه‌ اقتصادی در کنار تامین نیازهای داخلی کشور بحث افزایش روزافزون تولید و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای صادرات است، این واحد هم در سطحی قرار دارد که نیازهای داخلی و هم خارجی را فراهم کرده و می‌تواند برای ارسال محصول به کشورهای قطر و روسیه عرضه داشته باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکی از نیازهای این واحد سرمایه در گردش دانست و گفت: در این راستا بانک‌های کشور باید مساعدت کنند چون بخش زیادی از واحدهای پیش‌بینی شده در این مجموعه ساخته نشده است.

این مسؤول در رابطه با بازدید از نیروگاه زباله سوز نیز بیان کرد: تولید پسماند زباله مشکلی است که سال‌ها با آن مواجه هستیم تاکنون باید این کارخانه راه‌اندازی می‌شد،  این کارخانه ظرفیت خوبی هم دارد چرا که عنوان شد، می‌تواند ۴۵۰ تن زباله را در روز تبدیل به برق می‌کند و مشکلات زیست محیطی که شاهد آن هستیم را از بین می‌برد.

درویشیان اضافه کرد: افتتاح کارخانه زباله‌سوز مشکل زباله ساری و تعدادی از شهرهای اطراف را می‌تواند حل کند تا این وضعیت نابسامانی که ناشی از شیرابه‌های اطراف وجود دارد و به دریا و آب شرب و کشاورزی وارد شده و مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی ایجاد کرده حل و برطرف شود.وی تصریح کرد: قرار است با پیگیری بازرسی، استانداری، دستگاه‌های ذیربط و شهرداری شاهد تسریع در راه‌اندازی کارخانه باشیم، پیمانکار هم قول داد ظرف سه ماه بعد از انجام ابنیه توسط شهرداری بحث تجهیزات و راه‌اندازی را انجام دهند تا ظرف ۶ ماه آینده افتتاح شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: زباله مشکل سال‌های دور مازندران و گیلان است این استان‌ها باید حمایت شوند تا هدررفتی که ناشی از عدم راه‌اندازی این کارخانه بوده را نداشته باشیم،بازرسی هم پیگیری کرده گزارش‌های متعددی در استان و سطح ملی تهیه شده پیشنهادات را به مسؤولان مربوطه ارائه کردیم تا راهکارهای برون‌رفت از این وضعیت اجرایی شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول