اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

زندگی امامان محله در قالب سریال به تصویر کشیده می‌شود

رئیس مرکز سیما فیلم با توجه ظرفیت پرداخت رسانه‌ای به خدمات اجتماعی امامان محله از تولید سریالی در این زمینه خبر داد و نسبت به همکاری و مشارکت محتوایی بنیاد هدایت در این عرصه، استقبال کرد.

زندگی امامان محله در قالب سریال به تصویر کشیده می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، جواد رمضان نژاد رئیس مرکز سیما فیلم و حجت‌الاسلام سیدناصر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت دیدار و گفت‌وگو کردند.

رمضان نژاد در این دیدار از تولید سریالی با موضوع زندگی یک امام محله خبر داد و از همکاری و مشارکت محتوایی بنیاد هدایت در تولیدات این چنینی استقبال کرد.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های جامعه شناختی تغییر سبک زندگی مردم در بستر زمان، گفت: در گذشته بافت محله‌ها سنتی بود؛ از این‌رو مردم با نقش اصلی و کارکردهای مسجد آشنا بودند.

رئیس مرکز سیما فیلم تصریح کرد: در ساختارهای جدید و زندگی‌های آپارتمانی و برج نشینی‌ها، شرایط به گونه دیگری است حتی خانواده‌های مذهبی نیز نگاه متفاوتی نسبت به مسجد دارند. سبک زندگی در برج موجب شده که اهالی آن صرفاً از پنجره اتاق خود مسجد را می‌بینند و شاید کمتر حاضر شوند که طی مسافت کنند و به مسجد بروند.

زندگی جذاب امامان محله قابلیت مستند سازی دارد

حجت الاسلام میرمحمدیان در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با بخش‌های مختلف صدا و سیما، اظهارداشت: ما حاضریم که محتواهایی از زندگی پر فراز و نشیب امامان محله را برای اینکه در سریال‌ها به تصویر کشیده شود، در اختیار شما قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: زندگی برخی از امامان محله آنقدر جذاب است که این ظرفیت را دارد که از آن مستند تهیه شود. به عنوان نمونه در یکی از محله‌های اراک که ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد، امامی  وجود دراد که در یک منزل ۴۰ متری که موقعیت مناسبی هم ندارد، زندگی می‌کند. از آنجا که هزینه پرداخت کرایه را ندارد برای جبران، کار نظافت مسجد را خودش بر عهده گرفته است. همسرش نیز در کنار او مشغول فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است که بسیار کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

مدیرعامل بنیاد هدایت در معرفی نمونه دیگری از خدمات اجتماعی امامان محله، گفت: یکی دیگر از امامان محله در کنگاور، خودش به شخصه ۲۳۰ معتاد را ترک داده است و برای‌شان شغل ایجاد کرده تا مجدداً گرفتار نشوند.

 میرمحمدیان به نقش هدایتگری امامان در محله‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: در هر محله‌ای انسان‌های خوب و بد زندگی می‌کنند؛ امام محله کاری می‌کند که کفه فعالیت‌های انسان‌های خوب محله، سنگینی کند و به این شکل فضای محله تغییر می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول