اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

حریم رودخانه‌های جم از چنگ زمین‌خواران خارج شد

رئیس اداره منابع آب شهرستان جم از آزادسازی بیش از 120 هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌های این شهرستان در سال جاری خبر داد.

حریم رودخانه‌های جم از چنگ زمین‌خواران خارج شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جم، حسین طهماسبی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران از آزادسازی بیش از ۱۲۰ هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌های این شهرستان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها یکی از اقدامات پیشگیرانه در راستای مدیریت سیلاب است که در همه‌ ایام سال اجرای آن ضروری است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان جم گفت: دخل و تصرف در مسیر طبیعی سیلاب به منظور هر گونه بهره برداری اعم از ساخت و ساز خانه و باغشهر، ایجاد واحدهای تجاری و توسعه کشاورزی ممنوع بوده و این امر به طور صریح در قانون جرم انگاری شده است.

طهماسبی افزود: این تصرفات تنها منافع کوتاه مدت عده‌ای اندک را تأمین می‌کند اما در صورت وقوع سیلاب، خسارات جبران ناپذیری را به همه ساکنین مناطق پیرامونی این رودخانه وارد خواهد کرد.

وی شهرستان جم را دارای شرایط خاص جغرافیایی معرفی کرد و گفت: با توجه به ساختار کوهستانی شهرستان جم، مناطق مستعد وقوع سیلاب زیادی در این شهرستان قرار دارد و هرگونه تجاوز به حریم و بستر رودخانه و آبراه‌ها چه در محدوده‌های شهری و چه در خارج از شهرها، احتمال وقوع سیل را تشدید خواهد کرد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان جم تصریح کرد: در همین راستا در یک هفته اخیر بیش ۶۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌های این شهرستان آزاد سازی شد.

طهماسبی افزود: این فرآیند در طول سال ادامه داشته و از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۳۹ مورد عملیات آزادسازی حریم و بستر رودخانه به مساحت بیش از ۱۲۰ هزار مترمربع در شهرستان جم انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول