اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

دبیر ستاد تنظیم بازار: در کنترل گرانی موفق عمل نکردیم/ وزارت جهاد هم به اندازه کافی مرغ تولید نکرد

دبیر ستاد تنظیم بازار با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی به اندازه مورد نیاز مرغ تولید نکرده است، گفت: اما معتقدم که ستاد تنظیم بازار نیز در کنترل گرانی موفق عمل نکرده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار: در کنترل گرانی موفق عمل نکردیم/ وزارت جهاد هم به اندازه کافی مرغ تولید نکرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس عباس قبادی امروز در یک برنامه خبری با بیان اینکه در حدود 260 نقطه میوه با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می شود، گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد مردم میوه مورد نیاز خود را از میادین میوه و تره بار تهیه می کنند که در این میادین قیمت میوه 35 تا 40 درصد کمتر از قیمت میوه در سطح شهر است. 

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه توزیع میوه برای تنظیم بازار شب عید از روز گذشته آغاز شده است، افزود: بهترین پرتقال در میادین میوه و تره بار تهران 11 هزار و 800 و سیب 8 هزار و 900 تومان است. 

وی در مورد بازرسی ها و رسیدگی به تخلفات گران فروشی بیان داشت: در دو ماه گذشته 15 هزار و 450 پرونده تخلف به ارزش 200 میلیارد تومان تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است. 

* ذخیره سازی 40 هزار تن میوه شب عید 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تامین بازار شب عید حدود 40 هزار تن میوه ذخیره سازی شده است ضمن اینکه استانداران و کارگروه های تنظیم بازار استانی هر مقدار که درخواست داشته باشند ارسال و توزیع می شود. 

* وزارت جهاد به اندازه کافی مرغ تولید نکرده است

وی در مورد وضعیت تنظیم بازار مرغ نیز بیان داشت: برای تامین نیاز کشور باید 110 تا 130 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شود که برای تامین مرغ مورد نیاز کشور از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده بودیم تا این میزان جوجه ریزی را انجام دهد. 

قبادی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده تولید را انجام داده است، گفت: اما برآوردهای ما این موضوع را نشان نمی دهند بنابراین  ما به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم که برای تامین نیاز کشور 50 هزار تن مرغ وارد کنند.  

دبیر ستاد تنظیم بازار بیان با بیان اینکه مشکل مرغ در تهران تا یکی دو روز آینده حل می شود، افزود: به مدیران استانی تامین کننده مرغ تهران دستور داده شد نسبت به تامین مرغ مورد نیاز اقدام کنند. 

وی بیان داشت: توزیع مرغ منجمد در سطح شهر تهران را نیز در دستور کار داریم. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مشکل تامین روغن نداریم، بیان داشت: فروش روغن همراه با کالای دیگر تخلف است. 

قبادی بیان داشت: مستندانی در مورد فروش کالای اجباری با روغن در سطح بازار مشاهده نکرده ایم. 

قبادی با بیان اینکه به اعتقاد من موضوع گرانی نشان می دهد که من و همکاران من در ستاد تنظیم بازار نتوانسته ایم موفق عمل کنیم و وقتی مقام معظم رهبری نیز در این موضوعات ورود می فرمایند نشان می دهد ما نتوانسته ایم موفق عمل کنیم اما تمام مجموعه های دولتی، دستگاه های امنیتی و بازرسی ها با همکاری هم تلاش می کنند تا این مشکلات را حل کنند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول