اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: کارزار اطلاعاتی غرب علیه واکسن روسیه همچنان فعال است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت کارزار اطلاعاتی غرب علیه واکسن ضد کرونای روسیه ماه‌هاست در جریان بوده و همچنان ادامه دارد.

مسکو: کارزار اطلاعاتی غرب علیه واکسن روسیه همچنان فعال است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت غرب هنوز کارزار اطلاعاتی علیه واکسن روسی کرونا را متوقف نکرده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وی در این خصوص گفت: مشخص است که کارزار علیه واکسن ما ماه‌هاست در جریان بوده است. اساس این اقدامِ اطلاعاتی مخرب، توسط خود غربی‌ها بعد از آن که واکسن روسی را توزیع کردند، یا خواستار دریافت آن شدند و یا خواستار تولید مشترک آن در کشور خود شدند، فرو ریخت اما این به معنای آن نیست که این کارزار اطلاعاتی مخرب پایان یافته است. هنوز تمام نشده است.

جدا از این مسئله، زاخارووا به عزم کشورهای غربی در میانه مشکلات ناشی از همه‌گیری برای ایجاد بیزاری از هر آنچه روسیه انجام می‌دهد در بین مردم کشورهای خود اشاره کرد. او از مکانیزم تحریکاتی یاد کرد که غرب در سال‌های اخیر از جمله علیه روسیه به راه انداخته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار  داشت کشورهای غربی در طول سه سال دو بار ادعاهای تحریک‌آمیز علیه روسیه در ارتباط با استفاده از سلاح‌های شیمیایی را مطرح کردند.

وی افزود: چند بار این مسئله در ارتباط با سوریه اتفاق افتاده است؟ طبیعتاً هیچ مدرکی وجود ندارد. برعکس، شواهدی وجود دارد که ثابت می‌‌کند این‌ها تحریکاتی است که به طور آگاهانه برنامه‌ریزی شده است. همه ما به خوبی آگاه هستیم که آن‌ها چه چیزی در زرادخانه خود دارند. این ابزار و مکانیزم، منظورم تحرکات با استفاده از روش‌های مختلف، می‌تواند برای هر آنچه می‌خواهند اعمال شود. آن‌ها از این مکانیزم در سال‌های اخیر استفاده کرده‌اند.

این دیپلمات روس در ادامه تاکید کرد انتقادات غرب از واکسن ضد کرونای روسی ناشی از عصبانیت آن‌ها به دلیل آن است که کاری از دستشان ساخته نیست.

وی گفت: هر آنچه آن‌ها [کشورهای غربی] می‌گویند، ادعا می‌کنند و انجام می‌دهند در نتیجه عصبانیت آن‌هاست. آن‌ها مدرکی (در اثبات ادعاهای خود) ندارند. آن‌ها چیزی برای گفتن در پاسخ ندارند. متمدن‌ترین کشورها وزرای خود را مجبور به ترک پست‌هایشان می‌کنند، روسای دولت به برکناری و استیضاح تهدید می‌شوند زیرا جرات کرده‌اند این سوال را مطرح کنند که شاید باید به طور مثال درباره خرید واکسن روسی فکر کرد.

زاخارووا ادامه داد این در حالی است که در این مرحله باید به فکر نجات جان مردم و خروج از این مرحله وحشتناک باشند.

پیشتر کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) از وجود طرح مشترک ایالات متحده آمریکا و متحدانش برای تخریب توان  پزشکی روسیه در مقابله با کرونا خبر داد.

منبعی در کرملین روز جمعه در گفت‌وکو با رسانه‌های روسیه گفت که «واشنگتن و متحدان آن برای راه‌اندازی تبلیغات گسترده علیه واکسن اسپوتیک-وی برنامه‌ریزی می‌کنند».

به گفته این مسئول روس در این حملات برنامه‌ریزی شده رسانه‌ای، سازمان‌های غیردولتی مانند مؤسسه سورس و خبرگزاری‌های رویترز و بی‌بی‌سی مشارکت خواهند کرد.

شبکه «راشاتودی» روسیه به نقل از منبع مذکور در کرملین گزارش داد: «هدف از این حمله رسانه‌ای علیه واکسن اسپوتنیک-‌وی، همه کشورهایی اروپایی است که با استفاده از این واکسن موافقت کرده‌اند».

خبر اقدام احتمالی آمریکا و متحدان آن برای تخریب واکسن روسی بعد از آن منتشر شده که اخیراً این واکسن، با پیشی گرفتن  از واکسن «فایزر» آمریکا از لحاظ کسب تأییدیه در کشورهای مختلف در جایگاه دوم قرار گرفته است. در حال حاضر، بیش از ۴۵ کشور جهان استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک را مورد تایید قرار داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول