اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

نوبخت: امیدواریم مجلس تا پایان هفته ایرادهای شورای نگهبان به بودجه را رفع کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهارامیدواری کرد که با اصلاحاتی که برای تامین نظر شورای نگهبان روی مصوبات مجلس در بودجه صورت می‌گیرد تا پایان سال یعنی تا پایان هفته بودجه را به عنوان قانون داشته باشیم.

نوبخت: امیدواریم مجلس تا پایان هفته ایرادهای شورای نگهبان به بودجه را رفع کند

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه همایش سالانه فرماندهان پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران درباره بودجه اظهار داشت: الحمدلله بودجه تقریبا با توافق نسبی بین دولت و مجلس تهیه شده است؛ مواردی هم که مشابه سنوات گذشته از منظر شورای نگهبان یا با قانون اساسی ایراد یا مغایرتی با شرع مقدس داشته است اعلام شد و  انتظار داریم تا پایان هفته مجلس محترم فرصت کند تا ایرادهای شورای نگهبان را برطرف کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: به نظر می رسد با اصلاحاتی که برای تامین نظر شورای نگهبان روی مصوبات مجلس در بودجه صورت می‌گیرد ما بتوانیم تا پایان سال یعنی تا پایان هفته بودجه را به عنوان قانون داشته باشیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: این فرصت هم برای دولت خواهد بود تا بتوانیم ضوابط اجرایی و آیین‌نامه‌های اجرایی و مالی را تهیه کند تا بودجه را بعد از تعطیلات نوروز برای اجرا به همه دستگاه‌ها ابلاغ شود.

وی  گفت: در کنار بودجه احکام مختلفی بود که یکی از احکام مرتبط  با افرادی است که شایستگی دریافت یارانه را دارند منتهی بنا بر هر دلیلی استفاده نکرده اند با همان ساز و کاری که قانون مشخص کرده است و آیین‌نامه‌ اجرایی آن در دولت در تبصره ۱۴ نوشته شده ما ان‌شاءالله بتوانیم بازماندگان را نیز به جمع یارانه بگیران اضافه کنیم.

نوبخت ادامه داد: در حال حاضر نیز دو یارانه در دو روز مشخص و معین ماه پرداخت می‌شود در تاریخ دهم یارانه حمایت معیشتی و بیستم هم یارانه های جاری که از پیش وجود داشت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه آمارها نشان از موفقیت پلیس راهور در حفظ جان مردم است علاوه بر اینکه از نظر امنیت و نظم در جاده‌ها و خیابان‌ها و در همه شرایط حضور دارند خوشبختانه تعداد کشته‌شدگان ناشی از تصادفات با تلاش و مساعی و مدیریت ویژه صورت گرفته کاهش پیدا کرده است. سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت برخورد فرض می‌داند تا جایی که ممکن است نیازمندی‌های پلیس راهور را برای اینکه بتواند آمار کاهش مرگ و میر را حفظ کرده و بکاهد، آماده کند و به نحو شایسته‌ای نسبت به پشتیبانی مستمر این پلیس زحمتکش اقدام کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که آیا از جرایم کرونایی به راهور هم تعلق می‌گیرد، گفت: انچه که برای برخورداری پلیس راهور از پاداش است ما بدون ارتباط با مباحث جریمه می‌بینیم و تلاش می‌کنیم اقدام خودمان را در پاسخ به زحمات پلیس راهور انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این جرایم برای وزارت بهداشت است، تصریح کرد: این جرایم مربوط به وزارت بهداشت نیست وزارت بهداشت هم یکی از استفادکنندگان از منابع کروناست.

نوبخت درباره تجهیز پلیس در راستای هوشمندسازی گفت: در واقع برنامه از سوی پلیس راهور ارائه شده و سازمان برنامه و بودجه حسب توافقی که با سردار فرماندهی راهور داشتیم پشتیبانی مالی متناسب  را صورت خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول