اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آماده باش کامل اورژانس یزد برای حوادث احتمالی چهارشنبه سوری

رئیس سازمان اورژانس یزد با اشاره به آماده باش کامل اورژانس یزد برای حوادث احتمالی چهارشنبه سوری در استان گفت: سال گذشته در چعارشنبه سوری هیچ حادثه­ای نداشتیم و امیدواریم امسال را نیز بدون حادثه به پایان برسانیم.

آماده باش کامل اورژانس یزد برای حوادث احتمالی چهارشنبه سوری

دکتر احمد دهقان در گفت­‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به این‌که همراهی و همکاری مردم یزد در سال گذشته باعث شد که هیچ حادثه­ای در چهارشنبه ­سوری نداشته باشیم اظهار کرد: امید است در ایام منتهی به پایان سال که همه به نوعی در تکاپو برای آغاز سال جدید هستند نیز حاثه­ای نداشته باشیم.

وی افزود: پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در آستانه چهارشنبه سوری در سراسر استان آمادگی رسیدگی به مصدومان حوادث احتمالی را دارند.

رئیس سازمان اورژانس یزد با بیان این‌که بیشترین آسیب‌ها در این زمینه سوختگی است عنوان کرد: تجهیزات سوختگی جهت رسیدگی به مصدومان احتمالی چهارشنبه سوری که عمدتاً دچار سوختگی از ناحیه دست و صورت می‌شوند آماده شده و تمهیدات لازم در این خصوص در نظر گرفته شده است.

وی بیشترین گروه سنی در استفاده از مواد محترقه را سنین ۱۰ تا ۳۰ سال عنوان کرد و با بیان این‌که هیچ نقطه امنی برای چهارشنبه سوری امسال در استان یزد تعیین نشده است، افزود: در این راستا شایع‌ترین صدمات نیز مربوط به ناحیه دست و صورت به ویژه چشم­ها است.

دهقان با تاکید بر لزوم پرهیز از استفاده از وسایل محترقه در آیین چهارشنبه­ سوری اظهار کرد: افراد از پرتاب مواد آتش‌زا بر روی خودروهای عبوری، داخل منازل و جاهای پر تردد پرهیز کرده و از خرید مواد محترقه که در آن ها بیشتر از شیشه استفاده شده است خودداری کنند.

وی با بیان این‌که فرهنگ مردم یزد نمی­‌پسندد که با استفاده از لوازم محترقه جان خود و سایر شهروندان را به خطر بیندازد عنوان کرد: خانواده‌ها نوجوانان و جوانان باید این آگاهی را کسب کنند؛ از والدین می‌خواهیم آگاهی بدهند به کودکان خود، عواقب کار و رفتار را به کودکان بگوییم تا آن رفتار در فرد خاموش شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول