اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

پرداخت حق‌التدریس معلمان شاغل متناسب با کارکرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: حق‌التدریس معلمان شاغل به طور کامل متناسب با کارکرد پرداخت می‌شود.

پرداخت حق‌التدریس معلمان شاغل متناسب با کارکرد

خبرگزاری فارس ـ ابراهیم آناهید: محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه گفت‌وگوی هفته در خصوص تغییر کاربری کتابخانه برخی مدارس به کلاس یا مدارسی که کتابخانه ندارند، اظهار کرد: توسعه کتاب و کتابخوانی قطعاً جزو اولویت‌های ما هست و باید در این زمینه کار و تلاش کنیم؛ در مدارسی که جدیداً ساخته می‌شود حتماً کتابخانه پیش‌بینی می‌شود و در مدارسی که از قبل بوده است، اگر امکان دایر کردن کتابخانه دارند، حتما کتابخانه دارند.

وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص شروع پیش ثبت‌نام برخی از مدارس غیردولتی و دریافت اخذ وجه از والدین برای سال تحصیلی آینده، تصریح کرد: در هر شرایطی این روش، باعث ایجاد اضطراب در خانواده‌ها می‌شود و در  تربیت اختلال به وجود می‌آورد، بنابراین «برگزاری آزمون برای پیش ثبت‌نام» و «پرداخت شهریه پیش ثبت نام به مدارس» برای سال تحصیلی آینده غیرقانونی است و نباید انجام شود.

وی در خصوص تعیین تکلیف 33 هزار معلم حق‌التدریس معرفی نشده به دانشگاه فرهنگیان، گفت: بر اساس قانون این معلمان باید تا پایان سال برنامه ششم برنامه توسعه، تعیین تکلیف شوند؛ تلاش می کنیم تا در ماه‌های آغازین سال آینده، آن‌ها را به دانشگاه فرهنگیان معرفی کنیم.

حاجی‌میرزایی درباره تغییرات حقوق سرایداران را خارج از اختیارات قانونی آموزش‌وپرورش دانست و بیان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش تنها می‌تواند برای تغییر حقوق سرایداران فرآیندهای اداری لازم را پیگیری کند و در این خصوص، در حال حاضر موارد را به سازمان امور اداری و استخدامی کشور و شورای حقوق و دستمزد منعکس کرده و پیگیر هستیم.

حاجی میرزایی گفت: کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1401-1400 علاوه بر این‌که در زمان مقرر در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد به QR-CODE هم مجهز شده است که از طریق آن دانش آموزان می‌توانند کتاب‌های مکمل را بصورت الکتریکی دریافت و مطالعه کنند.

حاجی میرزایی در خصوص ادامه روند آموزش در بستر فضای مجازی بعد از تعطیلات نوروز گفت: ادامه روند آموزش مجازی تابع تصمیم‌های ستاد ملی کرونا است و تا زمانی که ستاد ملی کرونا، اجازه حضور دانش آموزان در مدارس را ندهد آموزش به‌صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

وی درباره حق‌التدریس معلمان بابت اسفند 98 و فروردین 99، اظهار کرد: سیاست ما درخصوص پرداخت حق‌التدریس شاغلان و بازنشستگان با گذشته هیچ تفاوتی نکرده است و هرکسی متناسب با کاری که کرده است، حتما حقوقش را دریافت می‌کند؛ اگر در محاسبه آن برای برخی از همکاران ابهامی پیش‌آمده است می‌توانند مراجعه کنند و رفع شود. 

وی اضافه کرد: چون حق‌التدریس‌ها را به طور کامل پرداخت نکردیم. برای برخی از فرهنگیان شائبه به وجود آمده است که یک بخشی داده می‌شود و بخشی داده نمی‌شود که این چنین نیست. هرکسی که کار کرده است حتما دریافت می‌کند و امیدواریم مابقی را به سرعت بتوانیم تأمین کنیم و پرداخت کنیم.

حاجی‌میرزایی افزود: در باب همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از قبل تفاهم‌نامه‌هایی داشتیم و همکاری‌هایی جریان دارد؛ در این جلسه، عرصه‌های متنوعی برای همکاری شناسایی شد که ان‌شاءالله در این روزها کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: همه تلاش‌مان این است که در این‌ ماه‌های پایانی دولت، پایه این همکاری‌ها مستحکم شود و ان‌شاءالله در دولت‌های بعدی استمرار پیدا خواهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول