اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دانشگاه آزاد دانش و فرهنگ را توامان می‌آموزد/ تغییر در مدیریت طبیعی و لازمه تکامل است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد واحد گنبدکاووس، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانش و فرهنگ را توامان به دانشجویان می‌آموزد.

دانشگاه آزاد دانش و فرهنگ را توامان می‌آموزد/ تغییر در مدیریت طبیعی و لازمه تکامل است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، دانشگاه آزاد اسلامی مدتی است با حضور مدیران جدید در راس هرم مدیریتی خود در کشور و نگاهی نو به حوزه فرهنگ و دانش مبتنی بر دین مبین اسلام رویکردی تازه را آغاز کرده و به مرور با برنامه‌هایی مدون به سمت اهداف پیش‌بینی شده خود در حرکت است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس نیز که یکی از دانشگاه‌های پیشرو در میان واحدهای کشور در سال‌های متمادی بوده و جهش خود را به صورت مستمر و پیوسته از زمان مدیریت نخستین رئیس تا به امروز تداوم بخشیده با وجود عدم دارا بودن رشته‌های تحصیلی در مقطع دکترا و مشکلات مالی و اقتصادی موجود در تمام دانشگاه‌های کشور، روندی رو به رشد را طی کرده و رفته رفته بر تعداد دانشجویان خود افزوده است.

حال و پس از استعفای «احمد مهرابیان» سرپرست سابق این دانشگاه از تصدی مسئولیت با نظر «محمدمهدی طهرانچی»، «علیرضا گرایلی» جوانی تازه‌نفس و از بدنه خود این واحد به عنوان سرپرست جدید معرفی شد تا بتواند در گام دوم انقلاب با تلاشی دوچندان و مضاعف در راستای تحقق راهبردهای این دانشگاه گام بردارد.

به همین منظور آئین تکریم سرپرست سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه با حضور مسوولان ارشد استانی دانشگاه آزاد و مسوولان محلی شهرستان گنبدکاووس در سالن سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس برگزار شد.

* نظام جمهوری اسلامی تداوم نهضت رسول اکرم (ص) است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در این آئین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به عنوان پیشوای جامعه مسلمین مقتدری مظلوم هستند، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از فرامین ایشان در حد نوشته و متاب و بنر باقی مانده و در عمل در کف جامعه پیاده نمی‌شود که نقش نخبگان و دانشگاهیان در ممانعت از این امر بسیار مهم و خطیر است.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری با بیان اینکه امام راحل ثابت کردند که یک غیرمعصوم تا نزدیکی عصمت و تحول‌آفرینی می‌تواند پیش برود، افزود: امروز تشکیل جمهوری اسلامی را بدون تردید باید تداوم بعثت و نهضت رسول اکرم (ص) دانست.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی و همه دستگاه‌هایی که خود را وامدار این نظام می‌دانند باید در مسیری حرکت کنند که برای دنیا و آخرت مردم برنامه‌ریزی کنند، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی آمده است تا با رویکرد جدید خود سعادت دنیا و آخرت جوانان را در حد توان رقم بزند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با اشاره به طبیعی بودن جابه‌جایی و تغییرات در مدیریت، تاکید کرد: اقدامات مثبت صورت گرفته در زمان تصدی مسوولیت توسط سرپرست سابق باید توسط سرپرست جدید دانشگاه تداوم‌یافته و نگاه فرهنگ‌محور نیز بیش از گذشته در فعالیت‌های دانشگاه نمود داشته باشد.

* افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه در 2 سال اخیر

سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس نیز در این آئین با تقدیر از همراهی مدیران و مسوولان شهرستانی و استانی با وی در زمان تصدی مسوولیت، خاطرنشان کرد: در طول دوره مدیریت خود تلاش کردم فضا را برای فعالیت علمی و فرهنگی فضایی عاری از تنش و استرس برای همکارانم قرار دهم که تصورم این است در این مسیر موفق بوده‌ام.

احمد مهرابیان با ارائه آمار رشد درآمد و تعداد دانشجویان در این دانشگاه در طی دو سال گذشته، ادامه داد: در حوزه عمرانی و اخذ تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی نیز اقدامات خوبی در دوره مدیریت بنده شکل گرفت که امیدواریم منشا خیرات و برکات برای شهرستان باشد.

وی با تاکید بر اینکه تدفین پیکر مطهر دو شهید خوشنام در دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس اتفاقی مبارک و مهم در دوره مدیریتش بوده است، تصریح کرد: ساخت المان شهدای گمنام را نیز آغاز کرده‌ایم که مراحل آن در دوره مدیریت جدید قطعا به سرانجام خواهد رسید.

* محور پیشرفت نیروی انسانی با مهارت است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس و مینودشت با تقدیر از اعتماد ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت این دانشگاه در استان به وی، اظهار کرد: با تمام توان آمده‌ام تا در مسیر خدمت شایسته به مردم، دانشجویان و همکارانم با نگاهی نو و مبتنی بر خدمت جهادی حرکت کنم.

علیرضا گرایلی با بیان اینکه موانع بر سر راه همه افراد و مدیران وجود دارد اما نباید این موانع بزرگ شمرده شود، افزود: نگاه امامین انقلاب نیز در این راستا پیشرفت مبتنی بر خدمت جهادی است و این یعنی همه ما باید با توان مضاعف برای تحقق اهداف دانشگاه قدم برداریم.

وی با تاکید بر اثرگذاری نیروی انسانی در پیشبرد اهداف دانشگاه، گفت: چاه نفت به تنهایی نمی‌تواند تضمین‌کننده پیشرفت و ترقی باشد زیرا امروز کشوری مثل ژاپن با تکیه بر نیروی انسانی با مهارت و دارای وجدان کار بدون داشتن ذخایر نفتی و معدنی از پیشرفته‌ترین کشورهاست.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان، روسای واحدهای تابعه این دانشگاه در استان، رئیس دانشگاه آزاد شاهرود، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار و روسای برخی ادارات شهرستان گنبدکاووس از جمله آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول