اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سهمیه مرغ اصناف را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای دادند/ چرا مواد اولیه روغن به کارخانه‌ها تحویل نمی‌شود؟

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه مسئولان به مردم دروغ نگویند، گفت: واقعیت این است که در مرغ و روغن کمبود وجود دارد بنابراین با دروغ گفتن مردم را در صف های خرید قرار ندهیم.

سهمیه مرغ اصناف را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای دادند/ چرا مواد اولیه روغن به کارخانه‌ها تحویل نمی‌شود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری قاسم نوده فراهانی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه باید واقعیت ها را در مورد وضعیت تولید  و توزیع مرغ به مردم اطلاع داد، گفت: در روز 23 اسفند ماه میزان تحویل مرغ به میدان بهمن 130 تن و میزان تحویل مرغ در میدان تهران پارس حکیمیه 75 تن بوده است بنابراین چیزی بیش از 200 تن مرغ به این دو میدان تامین کننده مرغ تهران، مرغ تحویل شده است در حالی که نیاز تهران روزانه 100 تن مرغ است. 

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به میزان کسری مورد نیاز مرغ بیان داشت: چرا باید بگوییم که مرغ به اندازه کافی هست. 

وی افزود: این وضعیت در حالی است که مشاهده می شود مرغ زنده با قیمت هر کیلو 24 هزار تومان بفروش می رسد بنابراین این سوال به ذهن متبادر می شود که این مرغ از کجا می آید؟ من این این سوال را مقامات مسئول وزارت جهاد کشاورزی می پرسم زیرا تولید مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

* سهمیه مرغ اصناف را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای دادند 

نوده فراهانی با اشاره به جلسه چند روز قبل در استانداری تهران اظهار داشت: مقامات مسئول وزارت جهاد کشاورزی در آن جلسه مدعی شدند که مرغ تهران را تامین می کنند اما برای این منظور سهمیه اصناف را قطع کردند و در اختیار فروشگاه های زنجیره ای و میادین قرار دادند. 

وی بیان داشت: آیا با این کار وضعیت توزیع مرغ اصلاح شد و مشکل مرغ حل شد؟ اگر کمبود هست که ما هم آن را قبول داریم چرا به مردم دروغ بگوییم و چرا مردم را به خودمان بدبین کنیم. من تخلف در اصناف را رد نمی کنم و مواردی از تخلف ممکن است در بین اصناف باشد اما همین اصناف بودند که در قبل و انقلاب و 8 سال دفاع مقدس همواره پای کار بوده اند و اکنون که مرغ کم شده برخی اصناف را دزد قلمداد می کنند، آیا حق اصناف این است؟

* آیا مرغ را به اصناف دادید که آن را دزدیده باشند؟

نوده فراهانی گفت: واقعیت را به مردم بگویید و اعلام کنید که مرغ کم است مردم هم قطعا مراعات می کنند . مردم طی 41 سال بعد از انقلاب و در دوران جنگ با تمام ناسازگارها ساخته اند لذا درست نیست که برخی مسئولان اصناف را دزد خطاب کنند، سوال من این است که شما در اختیار آنها سهمیه مرغ قرار داده اید که اصناف آن را دزدیده باشند؟ 

رئیس اتاق اصناف تهران بیان داشت: واقعیت کمبود مرغ را به مردم بگویید و نگویید مرغ هست تا در این شرایط مردم در صف بایستند و وسیله ای برای بیگانگان فراهم کنیم تا فیلم صفوف مردم برای خرید مرغ را پخش کنند.

وی بیان داشت: این وضعیت و ایستادن برای مردم برای خرید مرغ در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست. 

* چرا مواد اولیه روغن به کارخانه ها تحویل نمی‌شود

رئیس اتاق اصناف تهران بیان داشت: روغن هم همین وضعیت را دارد و  در مورد روغن نیز کمبود وجود دارد.  

وی افزود:  مسئولین دائما اعلام می کنند  مواد اولیه روغن به اندازه کافی هست اما سوال این است که اگر روغن هست پس چرا این مواد اولیه برای تبدیل به روغن خوراکی وارد کارخانه ها نمی شود. 

نوده فراهانی با تاکید بر اینکه روغن با کالای اجباری به اصناف فروخته می شود، اظهار داشت: قطعا باید با این مسائل برخورد کرد. 

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به بازرسی بیان داشت: میادین میوه و تره بار میوه  را بدون فاکتور به مغازه داران سطح شهر نفروشند و مغازه داران نیز بدون فاکتور از میادین میوه نگیرند. 

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول