اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نوروز ۱۴۰۰ هیچ‌گونه افزایش قیمتی در خدمات گردشگری نداریم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: نرخ مراکز گردشگری و اقامتی در ایام نوروز بر اساس قیمت‌های مصوب سال ۹۹ خواهد بود و در سال ۱۴۰۰ هیچ‌گونه افزایش قیمت در اماکن گردشگری و اقامتی اعمال نمی‌شود.

نوروز ۱۴۰۰ هیچ‌گونه افزایش قیمتی در خدمات گردشگری نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی مرزبان صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ در استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه نوروز ۱۴۰۰ هستیم و عموماً تعطیلات نوروز فرصتی برای سفر و گردشگری است، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه‌هایی متفاوت از سال‌های گذشته را در نظر گرفته است تا سفری مسئولانه و هوشمندانه انجام گیرد.

وی با تأکید بر اینکه طبق آخرین دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا کمترین میزان سفرها پیش‌بینی شده است و مسلماً استان مرکزی تابع این تصمیمات خواهد بود، افزود: به‌منظور جلوگیری از به خطر افتادن سلامت عمومی جامعه سفرهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تأکید کرد: سفرهای رزروی از جمله سفرهای مدنظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که تمام با شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هتل‌ها و مراکز و تأسیسات گردشگری استان و طریقه سفر همچون ناوگان عمومی، هوایی و زمینی در نظر گرفته می‌شود.

مرزبان با بیان اینکه اقامت در اماکن عمومی و مدارس و پارک‌ها و برپایی چادر در طول تعطیلات نوروز کاملاً ممنوع است، گفت: در مسیر دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا پیش خواهیم کرد و با برنامه‌ریزی درست و اصولی سعی می‌شود که نشاط اجتماعی در جامعه حفظ شود، همچنین نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تأسیسات گردشگری و اقامتگاه‌های استان با جدیت دنبال می‌شود به طوری که تاریخی صدور پروانه‌ها بهداشتی و پروانه‌های تأسیسات تحت بازرسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ هیچ‌گونه افزایش قیمت در اماکن گردشگری و اقامتی نخواهیم داشت، افزود: با توجه به عدم قطعیت وضعیت کنونی استان و مشخص نبودن رفتار و جهش ویروس به صورت مطمئن نمی‌توان در خصوص وضعیت استان‌ها تصمیم‌گیری واحد داشت به همین دلیل با تغییر شرایط تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان داشت: مسلماً اولویت اصلی حفظ سلامت مردم است و توصیه می‌شود که با توجه به شرایط کنونی سفرهای هوشمندانه و استفاده از خدمات و مراکز اقامتی دارای تأیید وزارتخانه مدنظر قرار گیرد.

مرزبان در خصوص برنامه نوروزی ۱۴۰۰ اظهار کرد: در ورودی هر شهرستان پایگاه‌های نوروزی برپا می‌شود، اما تمرکز فعالیت‌ها و برنامه‌ها بر استفاده از فضاها و تورهای مجازی است و در برنامه است که به مانند نوروز ۹۹، بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها استان و معرفی محصولات صنایع‌دستی از طریق فضای مجازی انجام گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول