اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کرونا 6 میلیون فرصت شغلی در اروپا را به باد داد

بنیاد بهبود زندگی و اشتغال اروپا طی گزارشی اعلام کرد: شیوع ویروس کرونا تأثیر منفی بی‌سابقه‌ای بر اقتصاد اتحادیه اروپا داشته است.

کرونا 6 میلیون فرصت شغلی در اروپا را به باد داد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، بنیاد بهبود زندگی و اشتغال اروپا موسوم به یوروفاند، اعلام کرد: همه‌گیری ویروس کرونا در سطح اتحادیه اروپا تأثیر منفی بی‌سابقه‌ای بر اقتصاد اتحادیه اروپا داشته است.

در کنار اقتصاد جوامع اروپایی و بازار اشتغال این اتحادیه نیز از محل شیوع کرونا آسیب جدی دیده است بگونه‌ای که این بنیاد می‌گوید، در بهار سال 2020 تعداد افراد شاغل در سطح اتحادیه اروپا نسبت به ماه پایانی سال 2019، 5.7 میلیون نفر پایین‌تر بوده است.

این بنیاد می‌گوید: در 12 ماه منتهی به بهار 2020 نرخ اشتغال در اتحادیه اروپا 2.4 درصد پایین آمد و کسانی هم که شاغل بودند نیز شاهد پایین آمدن ساعت کاری هفتگی خود بوده‌اند.

در گزارش بنیاد یوروفاند آمده که جوانان در سطح اتحادیه اروپا بیشترین سقوط در میزان اشتغال را شاهد بوده و افراد میانسال هم شاهد کاهش ساعت‌های کاری خود بوده‌اند.

گزارش این آژانس نشان می‌دهد: فرانسه، لهستان، ایتالیا و یونان کشورهایی بوده‌اند که بیشترین ضربه را در حوزه اشتغال به خاطر شیوع ویروس کرونا دیده‌اند.

یوروفاند در این گزارش مدعی شده است که در حالی که در بحران مالی سال‌های 2008 تا 2010 اقشار متوسط بیشترین آسیب درآمدی را دیده‌اند اما در 6 ماهه سال نخست سال 2020 این افراد فقیر و کم درآمد بوده‌اند که آسیب شدیدی را تجربه کردند.

یوروفاند همچنین پیش‌بینی کرده که نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا در سال 2021 به رقم کم سابقه 8.6 درصد افزایش یافته و در سال 2022 در سطح 8 درصد باقی بماند.

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول