اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تخریب هرگونه ساخت‌‌ و ساز در حریم درجه‌یک سیلک

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کاشان گفت: هرگونه ساخت‌ و ساز در حریم درجه‌یک سیلک کاشان، تخریب خواهد شد.

تخریب هرگونه ساخت‌‌ و ساز در حریم درجه‌یک سیلک

حسن نعنا کار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، با بیان اینکه، ردم می‌دانند که اگر در حریم درجه‌یک قصد ساخت و سازی داشته باشند حتماً تخریب خواهد شد؛ اظهار کرد: از سال ۱۳۷۸ حریمی برای سیلک شامل عرصه و حریم‌های درجه‌یک، درجه‌دو و درجه سه تعریف‌شده است، ساخت‌ و ساز در عرصه و حریم درجه‌یک ممنوع است و در حریم درجه ۲ تا ارتفاع ۷.۵ متر و در حریم درجه سه تا ارتفاع ۱۰.۵ متر مجاز محسوب می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کاشان به بعضی از واگذاری‌های دولتی زمین در حریم سیلک اشاره و عنوان کرد: به‌ عنوان‌ مثال قبل از تصویب حرایم سیلک در سال ۱۳۷۸ تفکیکی‌ای متعلق به اداره دارایی انجام شد و پروانه ساخت‌ و ساز بعضی از آن‌ها هم صادر شد؛ ولی اجازه هیچ‌گونه ساخت و سازی پس از ابلاغ حرایم داده نشد.

وی با ضروری دانستن تعیین تکلیف همشهریانی که این زمین‌ها را به‌ قصد ساخت‌ و ساز در سال‌های قبل خریداری کرده‌اند پرداخت و اذعان کرد: چه کسی باید خسارت مالکان را بدهد؟ اگر متولی این امر میراث است باید در ابتدا تأمین بودجه کرده و خسارت همشهریان را بدهد و سپس از ساخت‌ و ساز ممانعت کند.

نعناکار، بر تلاش شهرداری برای به سرانجام رسیدن بخشی از آزادسازی‌های سیلک تأکید و تشریح کرد: شهرداری ۷۰ درصد از درآمد حاصل از تفکیک شهرک فتح‌المبین (فردوس) را بابت آزادسازی بخشی از حرایم سیلک اختصاص داد؛ اما باید به تفاوت قیمت زمین در شهرک فتح‌المبین و محور امیرکبیر توجه کرد.

لزوم استعلام از شهرداری برای صدور مجوز انشعاب

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کاشان با تأکید بر اینکه شرکت‌های خدماتی نظیر آب، برق و… باید قبل از صدور مجوز انشعاب از شهرداری استعلام بگیرند، گفت: شهرداری مجوز را در صورتی می‌دهد که ساختمان موردنظر در محدوده شهر قرار گرفته و همچنین مشکل فنی نداشته باشد.

وی، قوانین موجود را یکی از دلایل ناهماهنگی یا سردرگمی میان اداره‌های خدماتی دانست و تصریح کرد: چند سال پیش قانونی تحت عنوان انشعاب موقت آمد و همین باعث شد تا انشعاباتی که نباید انجام می‌شد صورت بگیرد. دوباره از تیرماه سال جاری گفته شد انشعاب موقت صادر نشود و همه انشعاب‌ها باید دائمی بشود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کاشان ادامه داد: در چند ماه اخیر در این زمینه جلسات خوبی با هدایت فرمانداری و رهبری دادستان، فرماندار و نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شده است که هدف آن تعامل اداره‌ها برای جلوگیری از ناهماهنگی‌ها است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول