اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درگیری پلیس لندن با معترضان به قتل زن جوان به دست مامور پلیس+فیلم

به دنبال کشته شدن یک زن جوان به دست یک نیروی پلیس در لندن، هزاران نفر در اعتراض به ناامنی در پایتخت انگلیس تجمع کردند که به درگیری با پلیس کشیده شد.

درگیری پلیس لندن با معترضان به قتل زن جوان به دست مامور پلیس+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس لندن روز شنبه با معترضان و کسانی که به مناسبت کشته شدن یک زن ۳۳ ساله تجمع کرده بودند، درگیر شد. این تجمعات ساعاتی بعد از آن برگزار شد که مامور پلیسی که به قتل وی متهم است در دادگاه حاضر شد.

 

ناپدید شدن «سارا ادوارد» در غروب روز سوم مارس (۱۳ اسفند) هنگامی که پیاده به سمت خانه می‌رفت، موجی از گزارشات درباره خطراتی که زنان را هنگام شب در خیابان‌ها تهدید می‌کند و ناباوری از ناکامی پلیس در رسیدگی به این معضل را به همراه داشته است.

در ساعات اولیه روز شنبه مراسم یادبودی با گل و شمع اطراف پارک «کلاپهام کامن» در جنوب غربی لندن جایی که این زن برای آخرین بار زنده در آن مشاهده شده بود، برگزار شد. در ساعات پایانی روز شنبه هم هزاران نفر که اغلب آن‌ها زن بودند، در همان محل بار دیگر جمع شدند تا علاوه بر ادای احترام در یادبود این زن، اعتراض خود را به نبود امنیت ابراز کنند. برخی از آن‌ها شعار «شرم بر شما» را خطاب به نیروهای پلیس حاضر در محل سر دادند.

 

 

 

 

 

گروه‌های مبارزاتی می‌خواستند یک مراسم رسمی و شب زنده‌داری را در لندن به نشانه اعتراض برپا کنند اما پلیس لندن اجازه برگزاری آن را به دلیل محدودیت‌های کرونایی نداد و رئیس نیروهای پلیس پایتخت انگلیس گفت هر نوع تجمعی غیرقانونی و ناایمن است.

شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفتند که شاهد کشیده شدن چند زن روی زمین به دست پلیس بودند.

پلیس لندن اعلام کرد چهار نفر به دلیل نقض نظم عمومی و تخطی از مقررات حفاظت بهداشتی بازداشت شدند.

«صادق خان» شهردار لندن که مسئولیت اداره شهر و برقراری نظم در آن را برعهده دارد، گفت برخورد ماموران پلیس در مواردی متناسب نبوده و خواستار توضیح از سوی رئیس پلیس شهر شد.

«کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس هم صحنه‌های منتشر شده از درگیری‌های پلیس با معترضان را بسیار نگران کننده خواند.

یک مامور پلیس ۴۸ ساله لندن به اتهام آدم ربایی و قتل این زن در بازداشت است و جلسه بعدی دادگاه وی روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

جسد ادوارد روز چهارشنبه در جنگلی در ۸۰ کیلومتری جنوب شرق لندن کشف شد. ناظرِ پلیس لندن تحقیقاتی را در خصوص نحوه رسیدگی پلیس به این پرونده آغاز کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول