اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ذاکر: هزاران تن میوه وارد شده اما بلاتکلیف مانده است

نماینده مردم ارومیه گفت: هزاران تن میوه وارد مرزها شده اما میادین میوه و تره‌بار جایی را برای قرار دادن این میوه‌ها معرفی نکرده‌ا ند و شاهد نوعی بی‌نظمی خاصی در این خصوص هستیم.

ذاکر: هزاران تن میوه وارد شده اما بلاتکلیف مانده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس امروز (یکشنبه 24 اسفندماه 99) طی اخطاری به استناد اصل 40 قانون اساسی خطاب به مسؤولان کشور اظهار داشت: باید رئیس جمهور از عدم صادرات محصولات کشاورزی جلوگیری و آسیب‌ واردشده به کشاورزان را پیگیری کند.

وی همچنین از افزایش لحظه‌ای نرخ میوه در آستانه عید نوروز اظهارنگرانی و تأکید کرد: هزاران تن میوه وارد مرزها شده اما بخشنامه داده‌اند که صادرات میوه را محدود کنید در حالی که اعلام شده که بخشی از این مازاد میوه سیب به تهران ارسال شود اما در میادین میوه و تره‌بار جای مشخصی در نظر گرفته نشده است و شاهد نوعی ناهماهنگی و بی‌نظمی در این مسأله هستیم.

ذاکر گفت: کشاورزان با صدور بخشنامه‌های روزانه وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی دچار سردرگمی شده‌اند و اکنون با مازاد محصولات کشاورزی به خصوص میوه سیب روبرو هستیم.

وی تأکید کرد: دولت باید جلوی دلالان و واسطه‌گران را بگیرد و از کمیسیون‌های اقتصادی و کشاورزی مجلس خواست که به موضوع میوه شب عید و جولان دلالان و واسطه‌گران ورود کند.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس نیز در پاسخ به اخطار ذاکر گفت: میوه سیب در استان آذربایجان دست باغداران مانده، بخشی از محصولات باغی هم در صنعت کشت مغان وجود دارد و سیب سمیرم نیز به همین مشکل دچار شده است.

وی گفت: با این که باغداران دغدغه  خرید محصولات باغی را دارند بار دیگر تذکر رهبر معظم انقلاب به مسؤولان، ستاد تنظیم بازار را یادآور می‌شویم و دولت باید نسبت به این موضوعات احساس مسؤولیت کرده و مشکلات را پیگیری کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول