اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

پیش از خرید دریچه منهول، بخوانید!

یکی از مشکلاتی که مسئولان شهرداری با آن روبرو هستند، انتخاب دریچه‌ای متناسب و با دوام بالا است که روی دهانه چاه‌ها و منهول‌ها قرار بگیرد. در حقیقیت انتخابی مناسب است که دریچه مورد نظر بیشترین مزیت و کمترین عیب را نسبت به دیگر جنس‌های دریچه داشته باشد.

پیش از خرید دریچه منهول، بخوانید!

انواع دریچه‌های منهول در دسته‌های نانوکامپوزیت، پلی اتیلن، بتنی و چدنی قرار می‌گیرند. در ادامه چند مورد از آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.
مقایسه دریچه نانوکامپوزیت با پلی اتیلن
به‌طور کلی در بین تمام دریچه‌ها، مدل نانوکامپوزیت از نظر قیمت یک دریچه اقتصادی محسوب می‌شود، اما مدل پلی‌ اتیلن قیمت نسبتا بالایی دارد.
اگر بخواهیم سبک‌ترین دریچه را نام ببریم، قطعا پلی اتیلن خواهد بود. اما متاسفانه سبکی بیش‌ازحد این دریچه‌ها  باعث بلند شدن دریچه از روی منهول به هنگام عبور وسایل نقلیه می‌شود.
دریچه نانوکامپوزیت و پلی اتین در برابر مواد شیمیایی و رطوبت مقاومت بالایی دارند، اما مدل پلی اتیلن در برابر اشعه خورشید، بسیار آسیب‌پذیر است.
نانوکامپوزیت و پلی اتیلن هر دو در رنگ‌بندی‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند.
نکته‌ی که دریچه‌های نانوکامپوزیت را متفاوت کرده است، امکان بازیافت آن‌ها فقط و فقط با دستگاه‌های صنعتی است. این نکته احتمال سرقت دریچه نانوکامپوزیت را نزدیک به صفر می‌کند.
مقایسه دریچه منهول بتنی با نانوکامپوزیت
دریچه منهول بتنی قیمت بسیار مناسبی دارد، اما دریچه‌ی بی نقضی نیست. بزرگترین مشکل این دریچه وزن زیاد آن است که باعث بروز مشکل برای کارگران شده است و سرعت امداد رسانی در موارد ضروری را کاهش می‌دهد.
دریچه بتنی به دلیل وزن بالایی که دارد به عنوان یک دریچه ضد سرقت معرفی میشود. در کنار نقطه ضعف وزن بالای دریچه منهول بتنی، تردشکن بودن و آسیب‌پذیری و خوردگی در محیط‌های مرطوب را هم باید در نظر گرفت؛ اما همان‌طور که گفتیم مدل نانوکامپوزیت در برابر این شرایط مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
این دریچه تنها با یک رنگ تولید می‌شود و یک دریچه غیرقابل بازیافت است. دریچه های بتنی به دلیل وزن بالا هزینه حمل‌ونقل و نصب بالایی دارند و در این بخش برای مسئولان شهری صرفه اقتصادی ندارند. دریچه‌های کامپوزینی مقاومتی حدود 150مگاپاسکال دارد، این در حالی است که دریچه‌های بتنی، که ادعای مقاومت بالا دارند تنها مقاومتی حدود 25 تا 30 مگاپاسکال دارند.
 
مقایسه دریچه منهول نانوکامپوزیت با چدنی
به‌طور کلی دریچه‌های چدنی در مقایسه با سایر دریچه‌ها قیمت بالاتری دارد که به دلیل جنس آن است، قیمت بالایی این دریچه زمانی مشخص می‌شود که ناکارآمدی آن در بسیاری از موارد مشخص می‌شود.
مدل چدنی در مقایسه با نانوکامپوزیت وزن پاینی دارد این مورد از سمتی مثبت و از سمتی دیگر منفی است. سبکی این دریچه جابه‌جایی را برای کارگران تکنسین آسان‌تر می‌کند اما امکان سرقت دریچه را افزایش می‌دهد.
نکته‌ی دیگری که باعث افزایش سرقت این دریچه شده است جنس آن است. فلز چدن به سادگی بازیافت می‌شود  و ارزشمند است.
احتمال زنگ‌زدگی و پوسیدگی دریچه چدنی در مکان‌های با رطوبت بالا از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد. اما دریچه نانوکامپوزیت در برابر این شرایط بسیار مقاوم است.
مدل چدنی و نانوکامپوزیت از نظر مقاومت در برابر فشار و ضربه، در یک سطح قرار دارند. دریچه نانوکامپوزیت می‌تواند در رنگ‌بندی‌های متنوعی تولید شود در حالی که برای دریچه چدنی این امکان وجود ندارد.
در پایان باید بگوییم عمر مفید مدل نانوکامپوزیت بالای 50 سال خواهد بود، در حالی که مدل چدنی به دلیل پوسیدگی و زنگ‌زدگی عمر متوسطی خواهد داشت.
سرقت دریچه‌های چدنی مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کرده است، در حالیکه دریچه‌ها نانو کامپوزیت به عنوان دریچه‌های ضد سرقت شناخته می‌شود. اطلاعات بیشتر را در صفحه دریچه منهول شرکت رادیس می‌توانید ملاحظه کنید: دریچه منهول ضد سرقت
 مقایسه دریچه های نانو کامپوزیت و کامپوزیتی
دریچه‌های کامپوزیتی سبک بوده و عمدتا ظاهر زیبایی دارند و به دلیل عدم بازیافت، سرقت آن‌ها هم بسیار کمتر است.
مهمترین نقض دریچه‌های کامپوزیتی، مقاومت پایین آن‌ها در برابر گرماوحرارت است. مواد تشکیل دهنده این نوع دریچه‌ها در برابر گرما مقاومت بسیار کمی دارند، به همین دلیل با گذشت زمان سطح روی آن‌ها ترک خورده و باعث نفوذ آب به داخل دریچه می‌شوند و در زمان شکسته شدن یخ دریچه نیز به همراه آن خرد می‌شود.
به طور کلی دریچه‎‌های نانوکامپوزیت  بی‌نقض‌ترین دریچه‌ موجود در بازار هستند. دریچه‌های نانو کامپوزیت در مقایسه با دریچه‌های کامپوزیت، مقاومت بالایی در برابر اشعه UV، حرارت و اشتعال، ضربه، داشتن خاصیت چکش‌خواری بالا، مقاومت بالا، وزن  و زخامت کم و... دارد.
دریچه‌های نانورادیس (نانوکامپوزیت) زخمات کم نانوکامپوزیت‌ها جابجایی را برای کارگران تکنسین ساده کرده است.
قیمت دریچه نانوکامپوزیت رادیس در مقایسه با انواع دریچه‌های کامپوزیتی مناسب‌تر است.
برای مطالعه ویژگی انواع دریچه‌های منهول و مشاوره رایگان به وبسایت رادیس Radis.in مراجعه کنید.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول