اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آرامستان گچساران در هفته آخر سال باید به جد کنترل شود

فرماندار گچساران گفت: برگزاری مراسمات تشییع و تدفین تنها در صبح انجام می شود و هرگونه نشست سیاسی در این وضعیت قرمز ممنوع و مراسم شادی و عروسی با مجوز شبکه بهداشت انجام شود.

آرامستان  گچساران در هفته آخر سال باید به جد کنترل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نشست  هفتاد و پنجمین ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان گچساران با حضور معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ، مدیرکل تعزیرات و معاون دانشگاه علوم پزشکی ، فرماندار و روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علیرضا اتابک اظهار کرد: در خصوص کرونا جلسات به صورت مستمر و هفتگی انجام می شود.

وی ادامه داد: تمامی اعمال محدودیت‌ها از جمله تعطیلی اماکن مذهبی ، منع تردد شبانه ، رصد بازار به صورت مستمر در دو شفت زمانی صبح و بعد از ظهر و تمامی مسیرهای منتهی به روستاهای گردشگری مسدود شده است.

فرماندار گچساران  در ادامه با تقدیر از زحمات کادر  درمان و بسیج در اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی گفت: در این زمینه  کارهای خوبی صورت گرفته استو با اجرای این طرح شاهد کاهش آمار ابتلا و مرگ ومیر به کرونا  در شهرستان هستیم.

 اتابک  ادامه داد: نیروی انتظامی همچنان با تمامی ارگانها، نهادها در حال همکاری و فعالیت هستند که جای تقدیر  دارد.

 وی با اشاره به اینکه در این مدت  کارهای  خوبی در شهرستان  انجام گرفته  و در حال انجام است، ابراز کرد:  شرکت نفت، پتروشیمی، سدچم شیر و شرکت‌های بزرگ که پروتکل های خاص خود را دارد  و به خوبی این نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

 فرماندار گچساران  اذعان کرد: خوشبختانه تمامی ارگان‌ها، نهادها و دستگاه های اجرایی برای مقابله با بیماری کرونا در حال فعالیت هستند که این عمل قابل تقدیر است.

 اتابک با اشاره به محور کمربندی گچساران گفت: بحث جاده کمربندی که یک پروژه بود که شهر را اذیت کرده  و با همکاری و تعاملی که صورت گرفته این پروژه تا 2 روز آینده به بهره برداری خواهد رسید .

وی  در ادامه با اشاره به بازگشایی محور کمربندی  گفت: نباید  از دهستان‌های دیگر از جمله خیرآباد لیشتر  که در مسیر تردد قرار دارند غافل شویم و انتظار می‌رود که مجموعه دهیاری ها را پای کار بیاوریم  و باید مراقب باشیم که بیماری به حاشیه شهر کشانده نشود.

 فرماندار گچساران ابراز کرد: وضعیت شهرستان قرمز است که در بحث قرمز باید پروتکل‌ها  به جد رعایت شود.

 اتابک عنوان کرد: با توجه به رنگ بندی و وضعیت قرمز شهرستان محدودیت ها و  برخی از صنوف و مشاغل در رسته های شغلی تعطیل می‌شوند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسمات تشییع و تدفین تنها در صبح انجام می شود و هرگونه نشست سیاسی در این وضعیت قرمز ممنوع است و مراسم شادی و عروسی با مجوز شبکه بهداشت انجام شود.

 فرماندار گچساران  در ادامه عنوان کرد: کارکنانی که در شرکت نفت مشغول و غیربومی هستند تست‌های‌یی از آنها دریافت شده که برخی از آنها مثبت بوده است.
 

 اتابک افزود: متاسفانه در وضعیت قرمز بازار تعطیل می شود هر چند که نقشی در کرونا ندارند اما کارکنان غیربومی که در حال رفت آمد هستند و تست آنها مثبت می‌شود این جرم است که این رفت و آمدها و ماموریت ها تعطیل نشود.

وی ادامه داد: دستفروشان در سطح شهر باید جمع آوری شود و یا در نقاطی دیگر متفرق شوند چرا که این گونه تجمعات خود عامل شیوع کرونا هستند.

 فرماندارگچساران عنوان کرد: آرامستان در هفته آخر سال باید به جد کنترل شود  و از تجمعات در آرامستان ها جلوگیری شود.

 اتابک افزود: هر چه ما از کرونا ضربه خورده ایم از همین دورهمی های خانوادگی است.

 وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه تردد خودرو با پلاک غیربومی در شهر نباید باشد، اذعان کرد: یک مشکلی که در شهرستان وجود دارد مردم از پلاک های استان های دیگر استفاده می کنند و این مسئله هم در کهگیلویه بوده و در گچساران هم این گونه است که خودرو با  پلاک های غیربومی از ساکنان شهرستان هستند.

 فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: ما جلسه  نگرفته‌ایم که سخنرانی کنیم و مصوبات را بخوانیم بلکه این مصوبات باید اجرایی شود  و مصوبه ای که در حیطه دستگاه اجرایی است و آن را اجرایی نکند با آن برخورد خواهد شد.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول