اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نتانیاهو از ترس یمنی‌ها، سفر به امارات را لغو کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال ۱۳ این رژیم اعلام کرد که دلیل لغو سفر هفته گذشته او به امارات متحده عربی، تهدید حملات انصارالله یمن بود.

نتانیاهو از ترس یمنی‌ها، سفر به امارات را لغو کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اظهارنظرهای مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره چرایی لغو سفر بنیامین نتانیاهو به ابوظبی، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس خبر داد که از ترس حملات موشکی یمنی‌ها این سفر لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد هفته گذشته به خاطر تهدید موشکی یمنی‌ها از پرواز او به مقصد امارات متحده عربی از طریق حریم هوایی عربستان سعودی ممانعت به عمل آمد.

طبق این گزارش، نتانیاهو در مصاحبه روز شنبه با کانال 13 تلویزیون این رژیم  اعلام کرد که سفر هفته گذشته به امارات متحده عربی را به دلیل اختلاف با اردن لغو کرد چرا که اردن به طور موقت حریم هوایی خود را به روی پرواز هواپیمای او بست.

به گفته او به دنبال بسته شدن حریم هوایی اردن، یک مسیر دیگر و جنوبی تر برای سفر به امارات متحده عربی وجود داشت اما آن مسیر مشکلات خاص خودش را داشت.

نتانیاهو با اشاره تلویحی به حمله موشکی یمنی‌ها به متجاوزان عربستان سعودی تصریح کرد: «در آسمان عربستان سعودی هفته گذشته مشکلاتی وجود داشت».

آسوشیتدپرس نوشت: «نتانیاهو توضیح بیشتری (درباره اینکه منظور او از وجود مشکل در آسمان عربستان سعودی چه بوده) ارائه نکرد و همچنین نگفت که آیا هواپیمای او هدف (تهدید موشکی) حوثی‌های مورد پیشتیبانی ایران قرار داشت یا نه».

هفته گذشته نیروهای انصارالله و ارتش یمن در واکنش به ادامه تجاوزات عربستان سعودی  با استفاده از موشک و پهپاد به یکی از بنادر نفتی حمله کردند که این حمله باعث توقف پروازهای فرودگاه بین‌المللی «جده» شد.

نتانیاهو قرار بود روز پنجشنبه هفته گذشته با سفر به امارات متحده عربی با محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی دیدار کند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، نتانیاهو امیدوار بود که با انجام سفر به ابوظبی و دیدار با بن زاید به عنوان ابزاری برای پیروزی در انتخابات پارلمانی ۲۳ مارس (سوم فروردین ۱۴۰۰) در فلسطین اشغالی استفاده کند.

پس از انتشار اخباری درباره جلوگیری از ورود ولی‌عهد اردن به مسجد الاقصی و همزمانی این اقدام با لغو سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امارات، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن درباره علت لغو سفر نتانیاهو رسماً توضیح داد.

وزیر خارجه اردن گفت: ولی‌عهد ‌می‌خواست برای ادای نماز در شب معراج به مسجد الاقصی برود. هماهنگی‌ها را با اسرائیل انجام دادیم. در لحظه پایانی اسرائیل از توافق عقب نشست و تلاش کرد اقداماتی را تحمیل کند که باعث محدودیت بیشتر اهالی قدس در آن شب مقدس شود. ولی‌عهد تصمیم گرفت این سفر را پیش نبرند. (جزئیات بیشتر)

تا قبل از اظهارنظر مقام‌های اردنی، برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌ها ادعا کرده بودند که کسالت همسر نتانیاهو از ناحیه آپاندیس، عامل تعلیق سفر او به ابوظبی بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول