اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۸۵درصد متقاضیان، وام های ازدواج را دریافت کرده‌اند

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تاکنون ۸۵درصد متقاضیان، وام‌های ازدواج را دریافت کرده‌اند و با کمک و عاملیت بانک‌ها امیدواریم بقیه متقاضیان نیز تسهیلات را دریافت کنند.

۸۵درصد متقاضیان، وام های ازدواج را دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی خلیلی در ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: در بخش اعظمی از بیانیه گام دوم انقلاب، خودسازی و تمدن‌سازی بر دوش جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: تجربه مثبت و نقش‌آفرینی جوانان در انقلاب، اشاره شدن 38 بار به عبارت جوانان، آغاز و پایان با جوانان و وجود 36 میلیون جوان 15 تا 40 ساله در کشور که 14 میلیون نفر از آنها دارای تحصیلات عالیه هستند، مواردی است که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ایجاد امید و اعتماد در بین جوانان، موضوع خیلی مهمی است که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است.

خلیلی تصریح کرد: تاکنون ۸۵درصد متقاضیان، وام‌های ازدواج را دریافت کرده‌اند و با کمک وعاملیت بانک‌ها امیدواریم باقی متقاضیان نیز  وام را دریافت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: همچنین سازمان مردم نهاد آبشار عاطفه‌ها با همکاری و حمایت اداره کل ورزش و جوانان ۲۶۵ میلیون تومان جهیزیه پرداخت کرده است و این اتفاق در مبعث رسول گرامی اسلام افتاده است.

وی پس از ارائه گزارش رئیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: طرح نوآوری و شتاب دهی اشتغال جوانان را از دیدگاه استعدادیابی دنبال کردیم، همان طور که در ورزش برای پرورش قهرمان ابتدا بایداستعدادیابی کنیم در اشتغال نیز باید ایده‌ها و استعدادها شناسایی و  هدایت شوند.

خلیلی همچنین در پایان فرا رسیدن هفته جوان (5 تا 11 فروردین) را یادآور شد و خواستار ارسال برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در این راستا و برای اجرای با شکوه‌تر برنامه‌های این هفته شد.

نسبت جمعیت فعال کشور به غیر فعال در اوج خود قرار دارد

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان نیز با بیان اینکه هم‌اکنون در پنجره طلایی جمعیت کشور قرار داریم و نسبت جمعیت فعال کشور به غیر فعال در اوج خود قرار دارد، اظهار کرد: برخی کشورهای دنیا مثل چین در این دوره جمعیتی خود پیشرفت‌های عجیبی به واسطه بهره‌گیری از این نیروی انسانی عظیم داشته‌اند ولی متاسفانه ایران تا امروز نتوانسته است در سطح قابل قبول در این مسیر گام بردارد و امیدواریم که این مهم در سال‌های آتی تحقق یابد.

وی کرونا و وضعیت بسیار دشواری را که به وجود آورده را یکی از عوامل جدید ایجاد آسیب‌های اجتماعی بویژه و به طور گسترده برای نسل جوان و نوجوان دانست و با اشاره به نبودن محدودیت سنی برای استفاده از فضای مجازی در کشور به این مشکلات دامن زده و مدیریت تربیت نسل جدید را روز به روز بیشتر و بیشتر از دست خانه و مدرسه خارج می‌کند، افزود: باید در راستای جلوگیری و کاهش این مشکلات تدبیری کرد و اقدامی انجام داد و تمامی دستگاه‌های اجرای در قالب طرح تقسیم کار ملی وظایف خاصی دارند که انجام آن ها در این امر کمک خواهد کرد.

رئیس جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با تاکید بر اهمیت و ضرورت  مهارت آموزی و ایده پردازی در جوانان تصریح کرد: گسیل دادن تمام جوانان به سمت دانشگاه  و تحصیل در مقاطع بالای تحصیلی بدون داشتن هیچ نوع مهارتی سطح توقع آن ها را بالا برده و فرهنگ پشت میز نشینی را حاکم کرده است.

وی تصریح کرد: با شرایط حاکم فرهنگ‌سازی در زمینه اشتغال و اینکه لزومی برای تحصیلات دانشگاهی برای اشتغال در تمامی حوزه‌ها نیست و صرف مهارت‌آموزی می‌توان موفق بود در جامعه امروز کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول