اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

رونمایی از لوگوی جدید فدراسیون همگانی/ملایی: مطالبه از رئیس جمهور آینده ورزش همگانی باشد

از نشان جدید فدراسیون ورزشهای همگانی با حضور معاون وزیر ورزش و تعدادی از روسای هیات‌های استانی رونمایی شد.

رونمایی از لوگوی جدید فدراسیون همگانی/ملایی: مطالبه از رئیس جمهور آینده ورزش همگانی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه نخستین لیگ تندرستی ایران با حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، حمید بنی تمیم مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، افشین ملایی رئیس، محمدرضا فروحی دبیر، رضا شجیع و آذین ساکی نواب رئیس فدراسیون امروز یکشنبه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مراسم همچنین از لوگوی جدید فدراسیون ورزشهای همگانی توسط احمدی و افشین ملایی رونمایی شد.

رضا شجیع نایب رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی در مورد ویژگی‌های این لوگو گفت: این نشان ترکیبی از سه دایره است. دایره نماد دوستی و عشق بوده و هر جا دایره هست یعنی حرکتی در جهان در حال وقوع است. از ترکیب سه دایره ترمه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دایره ها یادآور حلقه المپیک است. سه رنگ پرچم ایران و سه اصل اساسی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نیز در آن نهفته است.


افشین ملایی در مراسم اختتامیه نخستین دوره لیگ تندرستی، عنوان کرد: سال سختی را پشت سر گذاشتیم و آغاز گر راه جدی برای مشارکت ورزش همگانی مردم در کشور بودیم. به دلیل احساس مسئولیت در دوران کرونا اجازه ندادیم یاس و نا امیدی بر زندگی مردم سایه افکند.

رئیس فدراسیون‌های همگانی افزود: پروژه های خوبی را در کشور اجرایی کردم. کمپین آماده باش را در ابتدای کار راه انداختیم، سپس پروژه نشاط را که همچنان در حال اجراست برگزار کردیم. زنگ لیگ تندرستی را در ادامه به صدا در آوردیم. همانطور که عهد بسته‌ایم که از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم واژه لیگ را برداشتیم و با استفاده از فضای مجازی حرکتی را با عنوان لیگ تندرستی آغاز کردیم.

وی تاکید کرد: در دولت آینده بحث ورزش همگانی ضرورت انکارناپذیر خواهد بود. مردم را به جذب و مشارکت در ورزش همگانی فراخواهیم خواهند و هیچ ایرانی نخواهد ماند که در لیگ‌های همگانی درگیر نشود. پشت کارهای بزرگ انسان‌های بزرگ برای منافع ملی از منافع خود گذشته‌اند. روزی که بیش از پنج میلیون ورزشکار رسمی در فعالیت‌های تندرستی محور داشته باشیم آغاز راه ما خواهد بود.

ملایی اظهار داشت: کم‌تر از سه ماه تا انتخابات رئیس جمهوری فرصت داریم و اگر همت و پویش هوشمندانه ایجاد کنیم می‌توانیم با نامزدها تعامل کنیم و مطالبه اصلی مردم از رئیس جمهور را ورزش همگانی بدانیم تا با کیفیت بیش‌تری زندگی را ادامه دهیم. اضافه وزن تأثیر زیادی بر هزینه‌های بهداشتی کشور دارد. ۴۵ هزار میلیارد تومان صرف عدم کم تحرکی مردم می‌شود. مردم کالری زیادی مصرف و به دلیل سبک زندگی به اضافه وزن تبدیل می‌شود.

رئیس فدراسیون همگانی ادامه داد: افراد چاق دو برابر بیشتر به پزشک مراجعه می‌کنند. هزینه درمانی خانواده‌های چاق ۳۷ درصد از سایر خانواده‌های ایرانی بیشتر بوده و امید به زندگی در افراد چاق ۴ سال کم‌تر است. تا سال ۲۰۳۰ به اندازه ۳۰ استادیوم آزادی کودک چاق در ایران خواهیم داشت. امروز اگر بتوانیم با همدلی و رویکرد علمی این روند را کاهش دهیم اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول