اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

امنیت و آرامش جامعه و مردم عزیز خط قرمز پلیس است

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی گفت: در مسافرت‌ها، انتظار ما از رانندگان این است که همواره با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث ترافیکی پیشگیری کنند.

امنیت و آرامش جامعه و مردم عزیز خط قرمز پلیس است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سردارعلیرضا مظاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بیشترین سرقت های به وقوع پیوسته در استان در حوزه اماکن خصوصی و عمومی بوده است، اظهار کرد: لازمه پیشگیری از وقوع سرقت ها این است که هم مردم و هم مسئولان اقدامات بازدارنده را در دستور کار خود قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه دستگیری سارقان در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: کشف سرقت ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته و سرقت احشام نیز در این بازه زمانی ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جعل و کلاهبرداری با افزایش ۳۲ درصدی مواجه هستیم، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰ درصد پرونده های جعل و کلاهبرداری کشف و تعداد ۴۱۴ نفر نیز در این رابطه دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی به حوزه کشفیات مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳ تن و ۴۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی ۴۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۲۴ درصدی همراه بوده است.

سردار مظاهری با تاکید بر اینکه در این بازه زمانی ۲۸ هزار و ۲۳۰ عدد انواع مواد محترقه نیز کشف و ضبط شده است، یاد آور شد: در این مدت ۱۵ هزار و ۶۸۲ نفر در حوزه های مختلف دستگیر که ۹۳ درصد را آقایان و ۷ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

وی در ادامه به حوزه تصادفات درون شهری اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۴ فقره تصادف فوتی به وقوع پیوسته که در مقایسه با مدت مسابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

سردار مظاهری با بیان اینکه در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون تصادفات فوتی ۱۶ درصد، جرحی ۲۱ درصد و خسارتی نیز ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، تصریح کرد: خوشبختانه مجموع کل تصادفات در این بازه زمانی ۴۲ درصد و میزان جانباختگان نیز ۱۶ درصد کاهش داشته است.

وی به اجرای طرح نوروزی پلیس نیز اشاره کرد و گفت: انتظار ما از رانندگان عزیز این است که همواره با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث ترافیکی پیشگیری کنند.

این مقام انتظامی همچنین با اشاره به اینکه در این مدت ۶۷۷ هزار و ۴۸۷ فقره اعمال قانون انجام شده است، تصریح کرد: در این مدت ۶ هزار و ۸۴۱ دستگاه خودرو و ۶ هزار و ۷۴۲ دستگاه موتورسیکلت توقیف و راهی پارکینگ ها شده اند.

وی همچنین به جرائم حوزه پلیس فتا نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۱۰ فقره جرم در فضای مجازی به وقوع پیوسته که ۹۲۶ فقره کشف و ۲۲۶ نفر نیز دراین بازه زمانی دستگیر شده اند.

سردار مظاهری با تاکید براینکه پلیس مبارزه قاطعانه با مجرمان و مخلان نظم و امنیت را در سرلوحه کار خود دارد، افزود: ۱۱۵ درصد جرائم سایبری در استان کشف و وقوع جرائم نیز در مدت مسابه سال قبل ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه کلاهبرداری رایانه ای با ۳۷ درصد و برداشت هاس غیرمجاز نیز با ۳۵ درصد از جمله بیشترین جرائم به وقوع پیوسته در فضای مجازی بوده اند، یاد آور شد: در حوزه قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که در این بازه زمانی ۱۴۴ نفر اراذل و اوباش دستگیر و ۱۹۴ نفر نیز احضار و ارشاد شده اند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی افزود: امنیت و آرامش جامعه و مردم عزیز خط قرمز پلیس است.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول