اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حمایت امارات از اقتصاد صهیونیست‌ها علیه فلسطین!

افتتاح صندوق ۱۰ میلیارد دلاری امارات برای حمایت از اقتصاد اسرائیل در دشمنی با فلسطینیان و نابودی سازمان آنروا (آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) است.

حمایت امارات از اقتصاد صهیونیست‌ها علیه فلسطین!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، امارات از شکل‌گیری صندوقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار با هدف سرمایه گذاری در اراضی اشغالی در بخش‌های مختلف از جمله انرژی و فضاء خبر داد.

ابوظبی تاکید کرد که این اقدام، با هدف تقویت روابط اقتصادی میان دو اقتصاد شکوفا در منطقه و گشودن عرصه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد فرصت‌های شراکت برای پیشبرد رشد اجتماعی و اقتصادی در اسرائیل و امارات و منطقه است و حمایت مالی از این صندوق، از جانب دولت و نهادهای بخش خصوصی امارات صورت خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد که امارات متحده عربی روند عادی سازی را طی می‌کند ، زیرا این مرحله در راستای  توافق نامه‌های قبلی امضا شده  میان دو طرف در زمینه معافیت ویزا ، گردشگری ، پول و غیره انجام می‌شود .

پایگاه خبری المیادین نوشت: افتتاح صندوق ۱۰ میلیارد دلاری امارات برای حمایت از اسرائیل  که در تماس تلفنی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی مطرح شد در واقع در راستای دشمنی با ملت فلسطین و احیای بخش‌هایی مانند انرژی، صنعت، آب، هوا، بهداشت، تکنولوژی  و کشاورزی برای رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهد بود.

در این گزارش آمده است: این سخاوتمندی امارات متحده عربی در مقابل تل‌آویو با کاهش واقعی حمایت خلیج فارس از فلسطینیان مطابقت دارد ، به عنوان مثال کمک‌های مالی کشورهای خلیج فارس به فلسطینی‌ها در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰۰ میلیون دلار بود  و طبق آمار ارائه شده «آنروا» آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در سال گذشته به حدود ۵۰ میلیون دلار رسیده است.

پایگاه خبری المیادین در ادامه تاکید کرد: بر اساس گزارش داده‌ها کمک مالی  قطر به آنروا در سال ۲۰۲۰، ۸ میلیون دلار تخمین زده شده است و این درحالی است که ۲۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ و ۵۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به آنروا اعطا کرده است.

حمایت عربستان از بودجه فلسطین طی ۸ ماه اول سال ۲۰۲۰ با کاهش سالانه ۷۷.۱۲ درصدی ، به ۳۱.۵۸ میلیون دلار کاهش یافت در حالی که این رقم ۱۳۸ میلیون دلار در دوره مربوط به سال ۲۰۱۹ کاهش یافته و در سال ۲۰۲۰ هیچ کمکی از عربستان به خزانه فلسطین نرسیده است. فلسطینی‌ها دیگر کمک‌های سعودی را دریافت نمی‌کنند؛ چراکه این کمک‌ها بدون اعلام رسمی عربستان متوقف شد آن هم در زمانی که پادشاه عربستان هر فرد یا بازرگانی را که برای فلسطینی‌ها کمک مالی جمع می‌کرد، به‌ویژه در نوار غزه، دستگیر کرد و حتی یک دلار از عربستان به خزانه تشکیلات خودگردان فلسطین نرسیده است.

پایگاه خبری مذکور در گزارشی نوشت:  به گفته مقامات رسمی فلسطینی کاهش حمایت برخی کشورهای خلیج فارس از فلسطینیان به چندین دلیل از جمله فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطین برای پذیرش «معامله قرن» که توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام شد ،است. رئیس جمهور سابق ایالات متحده در حاشیه حضور در مراسم امضای توافق‌نامه عادی سازی روابط میان امارات و رژیم اشغالگر صهیونیستی در کاخ سفید از کشورهای ثروتمند عربی خواست که حمایت مالی خود را از فلسطین قطع کنند که این حمایت مالی از ۳۶۰ میلیون دلار به ۶۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸  و سپس در سال ۲۰۱۹ به صفر رسید.

در ادامه این گزارش آمده است: کاهش حمایت مالی برخی کشورهای خلیج فارس از فلسطینیان همزمان با عادی سازی بسیاری از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بود درحالی که امارات، فلسطین را از سال ۲۰۱۰ تحریم کرده است. روزنامه« لوموند» فرانسه فاش کرد که امارات با هماهنگی با رژیم صهیونیستی درصدد اجرای طرحی برای نابود کردن آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) است. لوموند همچنین نوشت که رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که درصدد نابود کردن آنروا است و این اقدام در چارچوب از بین بردن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی به سرزمینشان انجام می‌شود.

آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی توسط سازمان ملل در دسامبر ۱۹۴۹ ایجاد شد، یک مؤسسه امداد رسانی و تأمین تسهیلات و کمک‌های انسانی برای حمایت بیش از پنج میلیون پناهنده و آواره ثبت شده فلسطینی است. آوارگانی که طی جنگ ۱۹۴۸  فلسطین و همچنین جنگ شش روزه ۱۹۶۷ همراه با فرزندان خود یا از خانه مادری خود اخراج شدند یا فرار کردند.

المیادین نوشت: دلیل همکاری رژیم صهیونیستی با امارات برای از بین بردن آنروا به این دلیل است که آنروا از فلسطینیانی که در صدد بازگشت به سرزمین اجدادی‌شان از سال ۸۱۹۴  هستند، حمایت می‌کند و این موضوع در راستای منافع رژیم صهیونیستی نیست.

در این گزارش تاکید شده است: کشورهای حاشیه خلیج فارس در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در راستای خیانت بر ملت فلسطین پیش می‌روند؛ چرا که آن‌ها به دنبال حمایت از رژیم صهیونیستی در نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین و همچنین حمایت از گسترش اشغالگری این رژیم  از انرژی گرفته تا فضا، آب، بهداشت و فناوری هستند درحالی‌که ملت فلسطین در کمبود مداوم امکانات به سر می‌برند و کاملا واضح است که کشورهای سازش‌کار عربی حمایت از اشغالگری و جنایت رژیم صهیونیستی را به آرمان فلسطین ترجیح می‌دهند و این درحالی‌است که فلسطینیان تحت آزار و شکنجه رژیم غاصب اسرائیل هستند.

منبع: الف

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول