اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سید کریم و رایی که به مردم اهواز بدهکار است

هرچند سیدکریم حسینی بازدیدهای میدانی را در دستور کار قرار داده اما مواضع ضد و‌ نقیضش نشان‌ می‌دهد که برنامه اجرایی برای چهار سال نمایندگی از مردم ندارد.

سید کریم و رایی که به مردم اهواز بدهکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، یک سال از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گذشته و منتخبان ملت از خرداد ۹۹ کار نظارت و قانون گذاری را آغاز کردند.

با گذشت بیش از ۲۷۰ روز از عملکرد مجلس یازدهم و گذر از بحران‌های مختلف، می‌توان عملکرد نمایندگان را بررسی کرد تا با دقت نظر در رفتار منتخب مردم، راه برای دفاع از حق ملت در سه سال آینده هموارتر شود.

سید کریم حسینی با ۹۹ هزار و ۱۰۶ رای توانست به خانه ملت راه یابد اما بررسی عملکرد وی نشان می‌دهد که‌ او مسیر نمایندگان سابق را تکرار کرده است.

هرچند حسینی بازدیدهای میدانی را در دستور کار قرار داده اما مواضع ضد و‌ نقیضش نشان‌ می‌دهد که برنامه اجرایی برای چهار سال نمایندگی از مردم ندارد.

 

دور خوردن در مسئله انتقال آب
او در ابتدای فعالیت مجلس یازدهم از تعطیلی پروژه انتقال آب خبر داد و‌ گفت: کارگاه پروژه انتقال آب به زودی برای همیشه جمع‌آوری می‌شود.

ماه‌ها از این وعده حسینی می‌گذرد اما انتشار مستنداتی از شروع به کار پروژه انتقال آب نشان داد که موضع نماینده مردم اهواز از روی تسلط به موضوع مطرح شده نیست و دولت توانست دور از چشم نظارتی پروژه انتقال آب را پیش ببرد.

حسینی در روزهای ابتدایی آغاز به کار مجلس یازدهم نیز خبر داده بود که نمایندگان خوزستان بازدید از پروژه متوقف شده انتقال آب را در دستور کار دارند اما این بازدید تاکنون محقق نشده است.

 

بی اطلاعی از بدیهیات قانون

در روزهایی که حکم دادگاه بدوی مدیرعامل آبفا اهواز و شهردار اهواز منتشر شده بود و باید روند دادگاه برای قطعی شدن حکم طی می‌شد، سید کریم حسینی در توییتی نوشت: اگر برای مدیری کیفرخواست صادر شود، تا زمان تعیین تکلیف مجرم بودن یا نبودن وی، می‌بایست از مدیریت و مسئولیتی که دارد تعلیق شود.

حاشیه‌ها در این باره زمانی بیشتر شد که رئیس کانون وکلای خوزستان گفت: نماینده محترم قانون مستند این ادعا را اعلام کند و براساس اصل ۳۷ قانون اساسی تا زمان صدور حکم محکومیت قطعی اصل بر برائت افراد است.

توئیت رئیس مجمع نمایندگان تا مدت‌ها نقل مباحث سیاسیون در شبکه‌های اجتماعی بود چرا که معتقد بودند نماینده مردم اهواز بدیهیات قانون اساسی را نمی‌داند.

اما حاشیه‌ها درباره این ادعای نماینده مردم اهواز به پایان نرسیده چرا که بیش از ۱۰ روز از صدور حکم قطعی انفصال از خدمت فرهاد ایزدجو، مدیرعامل سازمان آب و برق می‌گذرد و دادگستری برای برکناری وی به معاون وزیر نیرو نامه نوشته اما خبری از موضع گیری رئیس مجمع نمایندگان خوزستان نیست تا این شائبه پیش بیاید که اظهار نظرهایش ریشه در دعواهای سیاسی دارد.

عجله در اظهار نظر 
چندی پیش خبری درباره یک عمل پیوند اعضا روی خروجی سایت دانشگاه علوم پزشکی اهواز منتشر شد که البته این عمل موفقیت آمیز نبوده و بیمار ساعتی پس از عمل پیوند، فوت کرد.

در اظهار نظری عجیب، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان انجام این عمل جراحی را موفقیت آمیز خواند و به پزشکان خوزستانی تبریک گفت.

این شتاب در صدور پیام تبریک سبب واکنش فعالان فضای مجازی شد چرا که این عمل جراحی موفقیت آمیز نبوده است.

 


حمایت از تعویض استاندار در نزدیکی انتخابات

حسینی در روزهای اول فعالیتش به‌عنوان نماینده مردم مدام از تغییرات حوزه سیاسی در استانداری خوزستان انتقاد می‌کرد اما در کمال تعجب از روند تغییر استاندار خوزستان و انتصاب یک غیربومی در رأس مجموعه استانداری حمایت کرد.

او که در روزهای گذشته تغییرات در حوزه سیاسی را به‌عنوان شائبه دخالت دولت در انتخابات آینده اعلام کرده بود، این روزها در قبال تغییر مدیران هیچ اظهار نظری نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مواضع دوگانه درباره انتصابات حوزه سیاسی و مدیریت کرونا در خوزستان، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز کرونا و... از جمله موضوعات مورد نقد درباره نماینده مردم اهواز در مجلس است.

حسینی در ۲۷۰ روز گذشته نتوانست یک مسیر مشخص برای نمایندگی از مردم انتخاب کند و‌ همین مسئله عاملی شد تا در سال اول نتواند بخش زیادی از شعارهای انتخاباتی‌اش را محقق کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول