اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آسفالت 4 میلیون متر مربع از خیابان‌های زاهدان در سال آینده

شهردار زاهدان با بیان اینکه در ۳ سال اخیر ۲۵۰ هزار مترمربع آسفالت در شهر زاهدان انجام ‌شده که بالغ بر ۱۰ میلیون مترمربع است گفت: برای سال ۱۴۰۰ نیز ۴ میلیون مترمربع آسفالت هدف‌گذاری شده است.

آسفالت 4 میلیون متر مربع از خیابان‌های زاهدان در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان عبدالقادر پربار در نشست خبری با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری زاهدان رشد خوبی به لحاظ رشد جمعیت و شهرنشینی در کل کشور دارد و دوازدهمین کلانشهر کشور به لحاظ جمعیتی است اما این رشد شهرنشینی آسیبهایی را در کیفیت شهرنشینی بوجود آورده است.

وی گفت: قبل از این دوره مدیریتی پایین‌ترین سرانه شهری را داشتیم که فاصله زیادی با کلانشهرهای کشور داشته و در سال ۹۶ بودجه شهرداری ۱۳۵ میلیارد تومان بود اما امروز بودجه شهرداری ۹۶۰ میلیارد تومان است و به صورت کامل محقق شده و بودجه عمرانی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است.
 
شهردار زاهدان افزود: شعاع خدمت‌رسانی شهرداری زاهدان تا دورترین نقاط شهر گسترش یافته تا همه شهروندان خدمات مطلوبی را دریافت کنند.

پربار بیان کرد: از اهداف و اقدامات شهرداری گسترش عدالت به مفهوم برخورداری همه شهروندان از خدمات در حوزه‌های مختلف بوده و بودجه عمرانی مناطق بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه سازمانی بیش از ۸۰۰ فرایند انجام کار، اصلاح و بهبود یافته است، گفت: بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی کارگاهی چهره به چهره برای ارتقای سطح دانش و توان پرسنل شهرداری برگزار شده است.

شهردار زاهدان با بیان اینکه در ۳ سال اخیر ۲۵۰ هزار مترمربع آسفالت در شهر زاهدان انجام ‌شده که بالغ بر ۱۰ میلیون مترمربع است گفت: برای سال ۱۴۰۰ نیز ۴ میلیون مترمربع آسفالت هدف‌گذاری شده است.

وی گفت: امسال بیش ۱۱۵ هزار اصله نهال در سطح شهر کاشته شده و بیشتر این  درختان مثمر بوده است.

پربار اذعان کرد: طرح «هر خانه یک درخت» را اجرا کردیم که در این طرح ۱۵ هزار اصله نهال در بین شهروندان توزیع شده و تامین نهال، کود و حفر خاک بر عهده شهرداری و نگهداری بر عهده مردم است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ خدمات بیشتری پیگیری می‌شود و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خدمات شهر در نظر گرفته شده و امیدواریم ارتقای سطح خدمات حوزه شهر پا به پای نهضت آسفالت پیش برود.

شهردار زاهدان با بیان اینکه زمینه لازم برای تحول در خدمات شهری بوجود آمده و با همکاری مردم محقق خواهد شد، گفت: در رابطه با اقداماتی از قبیل آسفالت، پیاده‌رو و امور زیربنایی بسیار دیر اقدام شده و یک عقب‌ماندگی داشتیم که در حال حاضر با تمام تلاش و توان در حال رسیدن به شهرهای دیگر هستیم.

وی تاکید کرد، مردم باید در راستای تمیز نگه‌داشتن شهر همکاری کنند و لازمه تحقق این امر نیز کمک رسانه‌ها است.

پربار ادامه داد: همزمان بیش از ۱۰۰ پروژه در شهر زاهدان در تمام روزهای سال فعال است و در بحث خدمات شهر کمبودهایی وجود دارد اما اقدامات خوبی برای تحول در این حوزه آغاز شده و با همکاری و مشارکت مردم خدمات شهری را متحول خواهیم کرد.

وی گفت: خط انتقال از دریای عمان به زاهدان و زابل یک پروژه بزرگ دیگر در استان است که در راستای توسعه، اشتغال و ایجاد امید بسیار موثر است.

شهردار زاهدان افزود: در گذشته شهرداری زاهدان از لحاظ درآمدی رتبه دوازده را داشته اما از لحاظ خدماتی رتبه آخر را داشتیم اما در حال حاضر رتبه خوبی دارد و از بسیاری از مراکز بزرگ رتبه بالاتری دارد.


انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول