اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه‌اندازی مجدد خط تولید دخانیات سقز با 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذار سقزی دخانیات این شهرستان از راه‌اندازی مجدد خط تولید این کارخانه با 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در فاز اول آن خبر داد.

راه‌اندازی مجدد خط تولید دخانیات سقز با 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، سرمایه‌گذار سقزی برای تولید سیگارت در دخانیات سقز با مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، قرارداد و تفاهم‌نامه مشترک امضا کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از محل شرکت دخانیات سقز اظهار داشت: صنعت دخانیات به دلیل قدمت آن در سقز به عنوان هویت این منطقه محسوب و مردم به همین خاطر و اشتغال مناسب آن، دلبستگی و تعلق‌خاطر زیادی به آن دارند.

بهزاد رحیمی با اشاره به سهم کم و جایگاه نامناسب تولید سیگار در کشور عنوان کرد: مشارکت سرمایه گذار با شرکت دخانیات باعث جلوگیری از خروج ارز، کاهش قاچاق سیگار خارجی و افزایش تولید در داخل می شود.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن در مچلس ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه بزرگ بیش از 100 نفر از جوانان این شهرستان مشغول به کار خواند شد.

وی بر آسان‌کاری مسئولان برای راه‌اندازی این پروژه دعوت کرد و گفت: باید همه تلاش کنیم که در این برهه زمانی که کشور مورد تحریم است برای ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی همکاری کنیم.

تولید دو برند سیگارت دارای منوی صادرات 

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران هم با اشاره به سابقه سرمایه‌گذاری این شرکت با بخش خصوصی اظهار امیدواری کرد که این اقدام در سقز، تکرار تجربه موفق خواهد بود.

سیاوش افضلی اظهار داشت: در حال حاضر هیچ کاری مهم‌تر از اشتغال و تولید نیست، به ویژه در مناطق مرزی کردستان و باید در این راستا همت شود.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی دوباره این صنعت در سقز به دلیل عزم وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، تلاش نیروهای شرکت و همت سرمایه‌گذار بومی و ترغیب مسئولان است.

افضلی عنوان کرد: در فاز اول در تابستان 1400 یا زودتر، دو برند سیگارت که دارای منوی صادرات باشد، در سقز تولید و در فاز دوم یک خط دیگر در سایز نانو راه‌اندازی می‌شود.

فراهم‌بودن کشت تنباکو در سقز 

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در آئین عقد تفاهم با اشاره به اهمیت راه‌اندازی دوباره دخانیات سقز، اظهار افزود: توسعه الگوی کشت برای تامین مواد اولیه و کامل کردن خط تولید، نویدبخش آینده مناسب برای توسعه اقتصادی است.

کامیل کریمیان اضافه کرد: مجموعه شهرستان برای به چرخه افتادن دوباره صنعت دخانیات از سرمایه‌گذار حمایت خواهند کرد.

وی بیان داشت: به دلیل تخصیص آب از سد چراغ ویس، دشت‌های پایین دست سد، برای کشت و توسعه تنباکو بسیار مناسب هستند.

800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای احیای مجدد کارخانه سیگار

سرمایه‌گذار این طرح هم اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در فاز نخست این طرح شامل بازسازی زیرساخت‌ها و تغییر سایز و راه‌اندازی دستگاه موجود در کارخانه سیگار سقز خواهد بود.

خالد امین‌زاده ادامه داد: در فاز دوم و سوم هم ضمن راه‌اندازی این پروژه، یک خط کامل سیگارت ساز جدید هم راه‌اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در فاز نخست این پروژه 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

گفتنی است، کارخانه سیگارت سقز یکی از کارخانه‌های قدیمی در این شهرستان است که نزدیک به 200 نفر در آنجا مشغول به کار بودند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول