اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رونمایی از دو کتاب جدید موسوی مطلق/ ۷۰ تعلیقه بر آداب الصلاة علامه مجلسی

آئین رونمایی از دو اثر جدید حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق استاد اخلاق و سخنران مذهبی با عناوین «احکام و آداب الصلاة مرحوم علامه مجلسی» و «فقه مقارن» در قم رونمایی شد.

رونمایی از دو کتاب جدید موسوی مطلق/ ۷۰ تعلیقه بر آداب الصلاة علامه مجلسی

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، آئین رونمایی از دو اثر جدید حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق استاد اخلاق و سخنران مذهبی با حضور حجج‌اسلام سیدحسین مومنی، سیدجلال موسویان، دکتر کاظمی، لک علی‌آبادی، جواد محمدزمانی، روح الله عباسی، مهدی گودرزی و مهدی شاهچراغی برگزار شد.

آیت الله نیازی خرم‌آبادی نماینده مجلس خبرگان رهبری در این مراسم اظهارداشت: در ماه مبارک شعبان در پرتو ادعیه و زیارات این ماه بهره‌برداری لازم را داشته باشید.

وی احیای کتاب «احکام و آداب الصلاة مرحوم علامه مجلسی» با حواشی و تعلیقات توسط حجت‌الاسلام موسوی مطلق را کاری ارزشمند در جهت احیای این کتاب  خواند و تصریح کرد: آنچه از کتاب «فقه مقارن» دیدم بسیار جالب و قابل استفاده بود و برای علاقمندان به مباحث فقهی شیعه وسنی مفید خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسوی مطلق در این نشست در خصوص معرفی این دو اثر اظهار داشت: کتاب «آداب الصلاة مرحوم علامه مجلسی» در واقع فتاوای علامه مجلسی پیرامون نماز است و به موضوع اسرار و آداب مدنظر نپرداخته اما در موضوع احکام واجب و مستحب نماز اثر ارزشمندی است. این کتاب سابق بر این با حواشی و تعلیقات مرحوم آیت‌الله شیخ نصرالله شبستری که جامع معقول و منقول بود با بیش از ۵۰ تعلیقه در قطع جیبی به چاپ رسیده بود اما در چاپ جدید ما قریب به ۷۰ حاشیه، تعلیقه و پاورقی به شکلی زیبا بدون دخل تصرف در عبارات مرحوم علامه مجلسی آماده کردیم و چاپ رسید. 

وی افزود: کتاب «فقه مقارن» که مجموعه دروس سال ۱۳۹۶ در مصلی قم بود به صورت کتاب عرضه شده است.
فقه مقارن اثبات می‌کند که حرف باید بر پایه علم و استدلال باشد و نه احساس. فقه مقارن خورشید نورانی و با عظمت فقه اهل بیت علیهم‌السلام را به نمایش می‌گذارد.

در پایان مراسم دعای هفتم صحیفه سجادیه و ذکر و مدح اهل بیت علیهم‌السلام توسط سیداحمد الموسوی از بحرین قرائت شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول