اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کمک یک‌میلیاردی چالوسی‌ها در جشن نیکوکاری

رئیس کمیته امداد امام خمینی چالوس با بیان اینکه در جشن نیکوکاری امسال یک میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شده است، گفت: ۸۳۵ میلیون تومان از کمک‌های مردم این شهرستان به‌صورت نقدی و بقیه به صورت غیرنقدی در قالب وسایل ضروری زندگی، مواد غذایی و البسه بوده است.

کمک یک‌میلیاردی چالوسی‌ها در جشن نیکوکاری

محمد قمی اویلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس چالوس ضمن اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری از ۱۳ تا ۱۵ اسفند ماه در سراسر کشور اظهار کرد: در این جشن ملی  بیش از یک‌میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده که در حال توزیع میان خانوارهای نیازمند از قبل شناسایی شده این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد همواره در زمینه اشتغال‌زایی از تعهداتش جلوتر بوده است، گفت: این نهاد در سال ۹۸ تعداد ۱۸۶ نفر، در سال ۹۹ تعداد ۱۸۹ شغل ایجاد کرده است.

قمی میزان اشتغالی که طی امسال تاکنون توسط این نهاد ایجاد شده است را ۱۸۹ مورد ذکر کرد و گفت: این میزان اشتغالزایی با ۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان تسهیلات ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در چالوس مشاغل خانگی را یکی از راهبردهای کمیته امداد دانست و افزود: سرپرست ۶۰ درصد خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد شهرستان چالوس را بانوان تشکیل می‌دهند و امسال با تسهیلات به مبلغ یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تعداد ۴۴ شغل برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی همچنین در کنار اجرای طرح های اشتغالزایی و سیاست حمایتی و توانمندسازی خانواده‌ها و مددجویان تعداد ۵۱۳ نفر در راستای ایجاد اشتغال از آموزش‌های مهارت‌های فنی حرفه‌ای بهره‌مند و ۵۸ نفر از طریق کاریابی در سال ۹۹ مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال طی چهار مرحله ۵۵ سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش این نهاد حمایتی اهدا شد، اظهار کرد: ارزش جهیزیه‌های اهدا شده تقریبا جمعا ۶۰۰ میلیون تومان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در چالوس با بیان اینکه خانواده یکی از والاترین کانون اجتماعی است،گفت: این اقلام شامل پنج قلم کالای اساسی برای هر یک از نوعروسان است که با مشارکت خیرین تامین شده است.

وی به دیگر اقدام های مهم این نهاد حمایتی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: کمیته امداد چالوس همچنین با استفاده از کمک‌های خیران و اعطای تسهیلات مسکن با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیون تومان برای ۱۷ مددجوی محروم و فاقد مسکن خانه احداث کرده است.

قمی با اشاره به اینکه ۴۰ واحد مسکن محرومان با کمک بسیج سازندگی و بنیاد مسکن  در دست اقدام است، قمی افزود: تعداد ۸۹ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیون تومان بابت تعمیرات و نوسازی انجام شده است.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول