اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آب خلیج فارس تا ۴ سال دیگر به خراسان‌جنوبی می‌رسد

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به بازه زمانی پنج ساله تعریف‌شده برای انتقال آب خلیج فارس به خراسان‌جنوبی گفت: قاعدتاً باید در سال چهارم اجرای طرح، آب به خراسان‌جنوبی برسد.

آب خلیج فارس تا ۴ سال دیگر به خراسان‌جنوبی می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری شامگاه گذشته در آئین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت صمت اظهار داشت: انتقال آب به استان خراسان‌جنوبی اتفاق و انقلابی بزرگ در مباحث توسعه‌ای استان است.

وی افزود: آب، پیش‌نیاز توسعه در زمینه کشاورزی، بهره‌برداری از معادن، ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی است.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی، استانی کم‌بارش و کم‌آب است، اگر قرار باشد برنامه‌ریزی‌های ما بر پایه سفره‌های زیرزمینی و منابع آبی موجود صورت گیرد، قطعاً با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

اجرای موفق طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان 

ملانوری با بیان اینکه بهترین راه جایگزین برای این موضوع، استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید برای تأمین آب است، اضافه کرد: اجرای موفق طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان که چندی پیش افتتاح شد، این امید را زنده کرد که می‌توان از چنین ظرفیتی برای حل مشکل آب واحدهای تولیدی صنعتی استان استفاده کرد.

وی با اشاره به در دستور کار دولت بودنِ ادامه این طرح عنوان داشت: ما طی این مدت، با پیگیری‌ها و مکاتبات مکرر با رئیس جمهور، این تقاضا را داشتیم که به جهت همجواری با یزد و کرمان، از این طرح منتفع گردیم.

آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت صمت

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر موافقت رئیس جمهور با این تقاضا، تصریح کرد: امروز و در جریان مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت صمت، قطعه دوم خط یک انتقال آب خلیج فارس به سرچشمه و قطعه سوم خط یک انتقال آب خلیج فارس به اردکان به بهره‌برداری رسید.

ملانوری بیان کرد: امروز به صورت همزمان، عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب خلیج‌فارس به استان‌های خراسان‌جنوبی و خراسان رضوی، همچنین عملیات اجرایی خط سوم انتقال آب خلیج‌فارس به استان اصفهان و عملیات اجرایی انتقال آب دریای عمان از چابهار به زاهدان آغاز شد.

انتقال آب به استان خراسان‌جنوبی رسماً شروع شد

وی با بیان اینکه طی مراسم امروز، عملیات انتقال آب به استان، رسماً شروع شد، اضافه کرد: با توجه به اینکه خط اول طرح اجراشده و بسیاری از زیرساخت‌ها آماده است، خط دوم در همین ابتدای کار، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی از بازه زمانی پنج ساله تعریف‌شده برای اجرای این طرح گفت و خاطرنشان کرد: قاعدتاً باید در سال چهارم اجرای طرح، آب به خراسان‌جنوبی برسد.

ملانوری ادامه داد: اجرای این طرح سبب می‌شود از آب خلیج‌ فارس برای مباحث توسعه‌ای استان در زمینه صنایع و معادن بهره‌مند شویم.

سرمایه‌گذاری ۴۷ هزار میلیاردی دولت

وی با بیان اینکه دولت برای اجرای این فاز از طرح، ۴۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند، اضافه کرد: در قالب این پروژه، آب به استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و یزد منتقل می‌شود.

انتهای پیام/3403/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول