اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

چرخابی:بازی با تراکتور پل بزرگی برای رقابت با پرسپولیس است/در مورد حاج صفی نباید عجله کرد

کارشناس فوتبال فوتبال ایران گفت: ‌سپاهان اگر بتواند تراکتور را ببرد در ادامه راه لیگ جذاب تر می شود.

چرخابی:بازی با تراکتور پل بزرگی برای رقابت با پرسپولیس است/در مورد حاج صفی نباید عجله کرد

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص پیروزی سخت سپاهان مقابل مس رفسنجان در مرحله یک شانزدهم جام حذفی اظهار داشت: جذابیت فوتبال به همین است که ثانیه به ثانیه آن قابل پیش بینی نیست. من خیلی ناراحت شدم که چرا این دو تیم خوب در اولین بازی جام حذفی به مصاف هم رفتند. شانس در بازی را قبول ندارم اما در قرعه‌کشی معنا پیدا می‌کند. ممکن است بعضی تیم‌ها با قرعه خوب و بازی‌های آسان به راحتی به فینال برسند اما برخی تیم‌ها مانند مس رفسنجان که کیفیت خوبی دارند با یک قرعه در همان ابتدای کار حذف ‌شوند. 

وی افزود: مس رفسنجان یک بازی پایاپای را مقابل سپاهان به نمایش گذاشت و حتی می‌توانست برنده شود. عادلانه این بود که بازی به پنالتی کشیده شود اما سپاهان در ثانیه‌های آخر بازی گل برتری را زد و توانست برنده از زمین خارج شود. مس می‌خواست در زمین خودش کار دفاعی کند، و با همین برنامه از ضدحملات به گل برسد. در این کار هم واقعا موفق بود. آن‌ها بعد از این که گل خوردند پرس دفاعی را جلوتر بردند و به گل هم رسیدند. در اوقات اضافه هم در زمان‌هایی برتری داشتند اما به هر حال جام حذفی همین است. سپاهان در یک بازی سخت برنده شد و ممکن است در بازی‌های آینده هم همین داستان برایش به وجود بیاید.

چرخابی در مورد اینکه سپاهان بعد از برد 6 بر یک مقابل آلومینیوم اراک در این بازی به مشکل خورد، گفت:‌ من در فوتبال ایران خیلی کم دیده‌ام تیمی بتواند در دو بازی پشت سر هم قاطعانه پیروز شود. بازیکن وقتی می‌بیند در یک بازی 6 بر یک برنده شده، فکر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند در بازی‌های بعدی هم اگر وارد زمین شود، بایستند و کاری نکند، همان اتفاق تکرار می‌شود.

وی با اشاره به بازی رفت سپاهان و مس‌رفسنجان در لیگ برتر افزود: در این بازی هم سپاهان به سختی توانست برنده شود. مس رفسنجان یک تیم بسیار خوب و قابل احترام است و می‌تواند برای همه تیم‌های فوتبال ایران یک لقمه گلوگیر باشد. تیمی نیست که بیاید و به راحتی ببازد. محمد ربیعی تفکرات نویی دارد و مربی بادانشی است. این مس رفسنجان در لیگ برتر هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

کارشناس فوتبال در خصوص مشکل سپاهان اظهار داشت: مشکل بزرگ سپاهان در مسابقات این است که هافبک‌های تهاجمی خیلی زیادی دارد که آن‌ها بیشتر دوست دارند حمله کنند. به همین خاطر هنگام انجام کارهای دفاعی میانه زمین خالی می‌شود و حریفان از این نقطه ضعف استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. اگر به گل کیانی توجه کنیم، متوجه می‌شویم که او نیز از حفره وسط زمین استفاده کرد و توانست دروازه سپاهان را باز کند.

چرخابی با اشاره به عملکرد کیانی گفت: او در سپاهان یک هافبک کاملا دفاعی بود. کمتر می‌دیدیم که پشت محوطه جریمه حریفان برود و اقدام به شوت‌زنی و یا گلزنی کند. سپاهانی‌ها در مورد کیانی غافلگیر شدند چون ربیعی او را آزادتر گذاشته بود و هجومی بازی می‌کرد. آزاد گذاشتن کیانی باعث شد سپاهان دروازه‌اش را بازشده ببیند. او برای این بازی انگیزه فوق‌العاده‌ای داشت. ضمن این که سپاهان باید هنگام صاحب توپ شدن حریف، در کارهای تدافعی بیشتر فعال شود.

وی در مورد بازی بعدی سپاهان مقابل تراکتور عنوان کرد: تراکتور هر چه دارد را در زمین رو می‌کند چون اگر ببازد شرایط خیلی سختی پیدا می‌کند. تقریبا از کورس مدعیان خارج می‌شود و علاوه بر این که شخصیت بردن را از دست می‌دهد، از کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم دور می‌شود. در طرف مقابل این بازی می‌تواند پل پیشرفت سپاهان برای پیروزی‌های آینده باشد. آن‌ها یک نتیجه خیلی خوب را مقابل آلومینیوم در لیگ به دست آ‌وردند و در جام حذفی هم یک تیم خیلی خوب را پشت سر گذاشتند. سپاهان در این هفته لیگ برتر می‌تواند با پیروزی مقابل تراکتور روند خوبش را ادامه بدهد و یکی از حریفان سرسخت خودشان را کنار بزند.

کارشناس فوتبال در مورد مورد حضور حاج صفی در سپاهان گفت: حضور حاج صفی در سپاهان می‌تواند حساسیت بازی مقابل تراکتور را بیشتر کند. هر چند تراکتور بازیکن خوبی را از دست داده اما مهاجم خوبی هم از ماشین‌سازی گرفته (پیمان بابایی) و به اعتقاد من ماشین سازی با این انتقال به ورطه سقوط نزدیک شد. به هر حال بازی سپاهان و تراکتور یک بازی حساس و مهم است. اگر سپاهان به برد برسد، پل بزرگی برای رسیدن به صدر جدول و رقابت با رقیبی به نام پرسپولیس را پشت سر گذاشته اما اگر تیم تبریزی به برد برسد، ‌ادامه راه لیگ  جذاب‌تر خواهد شد و رقابت بین تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، استقلال، تراکتور و فولاد حساس‌تر می‌شود.

چرخابی افزود: سپاهان در قسمت هافبک وسط و دفاعی مقداری لنگ می‌زند. به نظر من آمدن حاج صفی و حضورش در پست دفاع چپ می‌تواند باعث حضور نورافکن در خط هافبک و کنار محمد کریمی شود و به این ترتیب سپاهان در سیستم 1-3-2-4 قدرت زیادی پیدا می‌کند. حاج صفی با افکار محرم نویدکیا و سپاهان آشنا است. او همبازی محرم بوده اما باید ببینیم الان که بازیکن محرم شده آیا مانند آن زمان با هم  هماهنگ می‌شوند؟ او بازیکن باهوشی است اما نباید عجله کرد و باید صبر کنیم ببینیم در بازی ها چه اتفاقی می‌افتد. ‌بازی‌های تیم ملی هم نزدیک است و مسلما حاج صفی برای حضور در تیم ملی باید در سپاهان خوب بازی کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول