اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

چهار پروژه راه‌ دسترسی به معادن استان بوشهر اجرا می‌شود

رئیس اداره امور معادن استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح‌های راه‌سازی و برق‌رسانی معادن استان بوشهر، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) چهار پروژه جاده‌سازی به طول تقریبی هشت کیلومتر در استان در دست اجرا دارد.

چهار پروژه راه‌ دسترسی به معادن استان بوشهر اجرا می‌شود

رشید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح‌های راه‌سازی و برق‌رسانی معادن استان بوشهر، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) چهار پروژه جاده‌سازی به طول تقریبی هشت کیلومتر در استان در دست اجرا دارد.

رئیس اداره امور معادن استان بوشهر ادامه داد: ایمیدرو برای احداث چهار قطعه طرح راه‌های دسترسی به معادن استان بوشهر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است. 

وی ادامه داد: تعداد ۲۰ معدن استان با تنوع مواد معدنی سنگ گچ، سنگ آهک، شن، ماسه و یک پهنه اکتشافی امیدبخش ایمیدرو در زمینه دولومیت و بیتومین و آهک‌های پرعیار در استان تحت تأثیر پروژه‌های زیرساخت (جاده‌سازی) قرار می‌گیرند.

مرادی عنوان کرد: علاوه بر اجرای طرح راه‌سازی در سال جاری شش طرح دیگر نیز در مرحله مطالعات اولیه توسط ایمیدرو قرار دارد که در زمینه جاده‌سازی همچنین برق‌رسانی به مجتمع‌های معادن استان هستند.

مرادی افزود: مجتمع‌های معادن در شهرستان‌های تنگستان، دشتی و دیر در این طرح قرار دارد و اجرای این پروژه‌ها در سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

رئیس اداره امور معادن استان بوشهر تصریح کرد: بدون شک احداث طرح‌های زیربنایی در معادن استان که برای اولین‌بار توسط سازمان‌های توسعه‌ای (ایمیدرو) در استان اجرا می‌شود باعث ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی استان، تقویت و حمایت از سرمایه‌گذاری همچنین افزایش اشتغال‌زایی در این زمینه را درپی خواهد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب استان جهت صادرات مواد معدنی با اجرای این پروژه‌ها در آینده نزدیک شاهد افزایش سرمایه‌گذاری صادرات مواد معدنی استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول