اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تمدید کارت‌های مرزنشینان تا پایان 1400

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براساس مصوبه هیئت دولت برای بهره‌مندی مرزنشینان از ظرفیت‌های مرزی کارت‌های الکترونیکی مرزنشینان تا پایان سال 1400 تمدید شد.

تمدید کارت‌های مرزنشینان تا پایان 1400

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ماندانا زنگنه سروش در نشست بررسی مبادلات مرزی استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد اظهار کرد: با فرارسیدن سال نو در راستای تامین اقلام مورد نیاز خانوار از جمله برنج، چای، دانه های روغنی، مغز گردو، بادام هندی، نهاده‌های دامی، دام زنده، گوشت گاو و گوساله تصمیم گرفته شد تا واردات این کالا های اساسی بدون الزام به ارائه گواهی سایر دستگاه‌ها از جمله گواهی GMP  انجام شود و در شبعه توزیع کشور به عرضه برسند.

وی با اشاره به اینکه تامین میوه های گرمسیری کشور یکی از پتانسیل هایی است که مرزهای استان در آن نقش مهمی ایفا می کنند اظهار داشت: برای تامین میوه های گرمسیری و نارنگی ایام نوروز مقرر شد تا از طریق شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران و از محل ارز حاصل  صادرات سال‌های ۹۷ تا ۹۹ خود بدون الزام به ارایه گواهی سایر دستگاه‌ها از جمله گواهی GMP انجام شود.

زنگنه افزود: قرار است این میزان واردات و در شبکه توزیع کشور عرضه شود  و این واردات خارج از سهمیه ارزی و مقدار تعیین شده کشور باشد و از طرفی هم امکان واگذاری ارز حاصل از صادرات پیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشین به سایر پیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشین میسر شد.

 وی ادامه داد: در همین راستا تصمیم گرفته شده تا بازارچه های مرزی شرق کشور برای واردات کالا از تخفیف سود بازرگانی ۲۰ درصد برخودار شوند و از طرفی هم برای تسهیل در انجام واردات این کالاها کارت های الکترونیکی مبادلات مرزی مرزنشینان استان های مرزی از جمله سیستان و بلوچستان به صورت سیستمی تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید می شود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول