اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مبادی ورودی قم باید معرف فضای معنوی شهر باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ایجاد تمهیدات لازم در مبادی شهر برای آمادگی ورود زائران و مسافران به فضای معنوی و تاریخی قم را ضروری دانست.

مبادی ورودی قم باید معرف فضای معنوی شهر باشد

حسن مالکی نژاد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پیگیری دو سال اخیر برخی مسؤولان برای ساماندهی مبادی ورودی شهر اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز در این باره نشست های مختلفی را با مسؤولان شهر و استان برای تحقق این ساماندهی در موضوعات مختلف داشته است که از آن جمله می توان به جلسات اخیر با اداره کل راهداری و عقد تفاهم نامه با این اداره کل اشاره کرد.

وی با بیان این که واگذاری تبلیغات مبادی ورودی شهر به شهرداری از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان است خاطر نشان کرد: به دنبال آن هستیم تا همه مبادی ورودی کلانشهر مقدس قم، مُعرّف حقیقت قم بویژه حرم مطهر کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان نگین شهر، مسجد مقدس جمکران و همچنین قدمت تاریخی این منطقه باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم همچنین به ضرورت معرفی شهدای سرافراز قم در مبادی ورودی شهر توجه داد و اذعان کرد: البته مجموعه ای از تمثال مبارک شهیدان با عنوان «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی» توسط شهرداری قم و با همکاری ستاد کنگره بزرگ شهدای استان طراحی و نصب شده است، اما این امر باید تا تکمیل نهایی تداوم داشته باشد.

مالکی نژاد افزود: همه این تمهیدات برای آن است که زائر و یا مسافر قبل از ورود به شهر قم و از طریق این نشانه ها، متوجه ورود به فضای معنوی و جایگاه مقدس قم شود و خود را برای ورود به این حریم - که از سوی حضرات معصومین (ع) به عنوان «حرم اهل بیت (ع)» معرفی شده است - آماده سازد، ضمن آن که در این تمهیدات باید معرفی خود شهر قم هم در دستور کار قرار داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در پایان بیان کرد: بنابراین ساماندهی مبادی ورودی شهر همچنان در دستور کار مدیریت شهری قم قرار دارد و امیدواریم معرفی شهر قم به عنوان یک شهر معنوی و تاریخی با ارائه اطلاعات لازم و نصب نمادهای هنری به عنوان بخشی از این پروژه در سال 1400 به نتیجه نهایی برسد تا زائران و مسافران عزیز، بیشتر با جایگاه حقیقی این منطقه آشنا شوند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول