اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

عنایتی به وسعت سلامتی در طرح شهید سلیمانی؛ جلوه‌های ایثار در دیار حاج‌قاسم+ فیلم

کاهش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در استان کرمان از برکت طرح شهید سلیمانی بود و به نظر این عنایت شهید بود که این کاربه خوبی انجام شد.

عنایتی به وسعت سلامتی در طرح شهید سلیمانی؛ جلوه‌های ایثار در دیار حاج‌قاسم+ فیلم

خبرگزاری فارس – کرمان؛ طرح ملی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید – 19 از آبان ماه همزمان با سراسر کشور در استان کرمان نیز کلید خورد و بلندهمتان کرمانی  از بسیجیان گرفته تا مدافعان سلامت برای اجرای موفق این طرح کمر همت بستند.

آگاهی مردم در این طرح به خوبی انجام شد و مردم در جای جای استان کرمان با آغوش باز پذیرای تیم‌های مختلف در این طرح از جمله تیم‌های رهگیری، مراقبتی و حمایتی بودند و ارمغان آن نیز روسفیدی مجریان اجرای طرح شهید سلیمانی در مُلک سلیمانی بود.

کاهش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در استان کرمان از برکت طرح شهید سلیمانی

مدیر گروه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان به خبرنگار فارس گفت: طرح شهید سلیمانی در آبان ماه به دنبال موج سوم کرونا و زمانی که تعداد بستری، مبتلا و مرگ و میر بسیار بالا رفت توسط وزارت بهداشت و با همکاری بسیج سازندگی سپاه پاسداران آغاز شد و این در حالی بود که در آستانه نخستین شهادت شهید بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی قرار داشتیم.

مریم حسین‌پور با اشاره به آمار مربوط به شیوع کرونا در استان کرمان قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی ابراز داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا 30 آبان ماه سال جاری یک هزار و 666 مورد فوتی، 12 هزار و 506 مورد بستری و 40 هزار نفر مبتلا داشتیم و وضعیت 11 شهرستان قرمز و 10 شهرستان نارنجی بود و فقط یک شهرستان زرد بود.

 

 

وی ادامه داد: شناسایی بیماران طی 24 ساعت اول بستری و در منزل و افراد دارای تماس نزدیک با فرد مبتلا، شناسایی و غربالگری مبتلایان و انجام تست در طرح شهید سلیمانی مورد تاکید قرار گرفت.

مدیر گروه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان یادآور شد: تیم‌های مراقبتی متشکل از پزشک، پرستار و مراقب سلامت را تشکیل دادیم و کار تیم‌ها این بود اگر بیماری به خدمات پزشکی، پرستاری و یا مراقبتی نیاز دارد بر اساس اطلاعات تیم رصد و رهگیری اعزام به منزل و مراقبت‌های خاص را انجام می‌دادند.

حسین‌پور عنوان کرد: همچنین تیم‌های حمایتی توسط بسیج تشکیل شد و با دریافت اطلاعات تیم‌های رهگیری به‌سوی خانواده‌های نیازمند اعزام می‌شدند و الزاما این‌طور نبود که بسته حمایتی ببرند، بلکه اگر فردی دارای بیماری‌ای بود که نباید از منزل خارج می‌شد، بسیجیان خریدهای‌شان را انجام می‌دادند و یا وسایل‌شان را درست می‌کردند.

وی تصریح کرد: در واقع قرنطینه معکوس را داشتیم یعنی یکسری افراد پرخطر مانند افراد بالای 65 سال، مادر باردار، افراد دارای بیماری فشارخون و یا دیابت که می‌خواستیم از خانه بیرون نیایند، در منزل می‌ماندند و تیم‌های حمایتی کارهای این افراد را انجام می‌دادند و تیم‌های نظارتی می‌آمدند بر تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت داشتند تا پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود یا خیر.

حسین‌پور با اشاره به اینکه بیشترین شمار جان‌باختگان کرونا را در مهر و آبان سال جاری داشتیم، اظهار کرد: زمانی که طرح شهید سلیمانی آغاز شد، قرار بود میزان مرگ و میر به 50 درصد کاهش و میزان بستری و ابتلا هم 30 درصد کاهش یابد.

وی از تشکیل 997 تیم رهگیری و رصد اولیه، 102 تیم مراقبتی، 874 تیم حمایتی و 317 تیم نظارتی در قالب طرح شهید سلیمانی استان کرمان خبر داد و افزود: شمار فوتی‌های کرونا به 78 نفر طی بهمن‌ماه رسید و خیلی سریع توانستیم به آن چه خواستیم دست یابیم.

مدیر گروه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی از 4 آذر اجرا شد و تا پایان آذر شاهد این بودیم که بیش از 50 درصد مرگ و میر و حدود 60 درصد بستری کاهش یافت.

 

حسین‌پور خاطرنشان کرد: آمار مربوط به شیوع کرونا در استان کرمان از ابتدای اسفند تا 15 اسفند ماه جاری برابر با 14 فوتی و 4 هزار و 150 مورد ابتلاست و یک شهرستان نارنجی، 9 شهرستان زرد و 12 شهرستان آبی داریم.

وی تاکید کرد: کاهش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در استان کرمان از برکت طرح شهید سلیمانی بود و به نظرم من این عنایت شهید بود که این کار انجام شد ضمن اینکه همکاری بسیج فوق‌العاده خوب بود و نیروهای ما در مراکز سلامت و مراکز منتخب‌مان با جان و دل کار کردند.

حسین‌پور با اشاره به آغاز واکسیناسیون در استان کرمان ابراز امیدواری کرد: با انجام واکسیناسیون تا پایان تیرماه 1400 بتوانیم از شر ویروس منحوس کرونا رها شویم.

توزیع بیش از 9 هزار بسته معیشتی در سیرجان

فرماندار سیرجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر اهمیت طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: 157 تیم رصد و شناسایی در این راستا در شهرستان سیرجان ایجاد و در همین زمینه 22 تیم سفیر سلامت و 28 تیم مراقبتی و 16 تیم حمایتی و 18 تیم نظارتی تشکیل شد.

سهراب بهاءالدینی افزود: تا به امروز بیش از 9 هزار 700 بسته حمایتی و معشیتی در این طرح توزیع شده و 65 هزار 688 مورد خدمات بهداشتی و درمانی در قالب این طرح داشته‌ایم.

وی گفت: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شکل محله و خانواده محور در شهرستان سیرجان اجرا شد و کمیته‌های عملیاتی طرح مذکور در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق مختلف شهرستان تشکیل و در چارچوب وظایف تعریف شده مشغول به فعالیت هستند.

 

شناسایی 145 بیمار در کوهبنان با اجرای طرح شهید سلیمانی

فرماندار کوهبنان نیز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان گفت: در راستای طرح شهید سلیمانی در کوهبنان ۱۰ تیم مراقبتی، ۱۰ تیم حمایتی و سه تیم نظارتی در شهرستان فعال شدند و بیش از ۴۰ نفر از نیروهای بهداشتی در قالب نمونه‌گیر، مراقب سلامت و بهورزان در سطح روستاها، مرکز شهرستان و بخش طغرالجرد و همچنین بیش از ۷۵ سفیر سلامت، ۴۵ رابط سلامت محله و ۱۲۵ نیروی بسیجی در اجرای هر جه بهتر طرح شهید سلیمانی در شهر کوهبنان و بخش طغرالجرد همکاری دارند.

سالاری تاکید نمود: طرح شهید سلیمانی از ۱۰ آذر ماه سال جاری در شهرستان کوهبنان آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۴۵ بیمار شناسایی و حدود یک‌هزار و ۲۹۸ نفر از اطرافیان بیمار مراقبت شده‌اند و رعایت ایزوله و قرنطینه را داشته‌اند.

وی یادآور شد: تاکنون ۶۸۰ تست سریع درب منازل توسط تیم مراقبتی انجام شده که تعداد ۸۷ بیمار شناسایی شده است و تا امروز توسط تیم نظارتی 3 هزار و ۵۰۴ بازدید بهداشتی در مرکز شهرستان و بخش طغرالجرد انجام شده است.

رئیس ستاد کرونای شهرستان کوهبنان گفت: تعداد ۲۵ بیمار در معرض خطر توسط پزشک تیم در منزل ویزیت شده‌اند که خرید دارو و کارهای بیرون از منزل توسط تیم حمایتی انجام‌ می‌شود که این طرح در شهرستان با موفقیت همراه بوده است.

موفقیت طرح شهید سلیمانی در شهرستان بافت با ظرفیت مردمی و بسیج

مصطفی امام‌بخش فرمانده سپاه شهرستان بافت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت اظهار داشت: تعداد 150 نیروی داوطلب بسیجی در قالب تیم‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی پس از آموزش با همکاری شبکه بهداشت شهرستان سازمان‌دهی و از آذر ماه طرح شهید سلیمانی در شهرستان بافت شروع شد.

وی گفت: در ابتدا شهرستان به 43 منطقه بر اساس جمعیت شهری و روستایی تقسیم شد و در این طرح شامل 13 تیم مراقبتی و 13 تیم نظارتی و 13 تیم حمایتی تشکیل و موفقیت خیلی خوب در راستای بیماریابی، قرنطینه و حمایت‌های معیشتی و بهداشتی به‌دست‌آمده است و یک نقاهتگاه 33 تختخوابی هم به‌عنوان نقاهتگاه اضطراری شهرستان بیش‌بینی شده است که در صورت لزوم از آن استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه بافت خاطرنشان کرد: در شروع فاز دوم طرح شهید سلیمانی چندین برنامه ازجمله تقویت بیماریابی کرونا با انجام تست‌های سریع و قرنطینه افراد شناسایی‌شده، حمایت و همراهی با تیم‌های پاسخ سریع منطقه برای شناسایی و خاموشی سریع طغیان‌های، مراقبت ویژه از افراد پرخطر کرونا داریم.

مجید زنداقطاعی فرماندار بافت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا طرح شهید سلیمانی یک طرح موفق بود چون در این طرح از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی در جهت مراقبت، حمایت، نظارت و پیشگیری استفاده می‌شود.

وی با تشکر از مردم بابت همراهی و همکاری‌شان عنوان کرد: تمام کمک‌های مؤمنانه در قالب طرح شهید سلیمانی انجام می‌شود و در این طرح افراد در تک‌تک منازل حضور پیدا می‌کنند و در حال حاضر بستری‌ها شهرستان کم و وضعیت شهرستان خوب است.

سهیلا روح‌الامینی فرمانده پایگاه نجمه‌خاتون حوزه خواهران کوثر بافت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با توصیه به مردم که پروتکل‌ها را رعایت کنند و در مراسمات شرکت نکنند، اظهار داشت: در تیم نظارتی جهت پیشگیری از بیماری کرونا تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و شناسایی مکان‌های پرخطر و شلوغ را داشتیم و در تیم حمایتی به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونای و افرادی که خانواده سالمند داشتند و نباید از خانه خارج می‌شدند، بسته حمایتی داده می‌شد که شامل مواد اولیه غذایی بود.

 

همکاری 153 تیم حمایتی بسیج رفسنجان در طرح شهید سلیمانی

جانشین سپاه ناحیه رفسنجان گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون 30 هزار و 600 بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

تویسرکانی جانشین سپاه ناحیه رفسنجان با اشاره به فعالیت کمیته حمایتی طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: از ابتدای طرح تاکنون 153 تیم حمایتی از بسیجیان داوطلب همکاری داشته‌اند و 278 بسیجی داوطلب در قالب این تیم‌ها سازماندهی شدند و تا 2 هزار نفر نیروی بسیجی آماده هستند که اگر نیاز باشد در این طرح همکاری کنند.

وی تصریح کرد: سه هزار نفر نیروی بسیجی در قالب 250 گروه در رفع آلودگی و ضدعفونی سطح شهرستان سازماندهی شدند و با آموزش‌هایی که دیده اند فعالیت می‌کنند.

تویسرکانی در ادامه به کمک‌های مردمی، خیران و سازمان‌ها هم اشاره داشت و افزود: 164 میلیون و 260 هزار تومان کمک‌های نقدی بوده و کمک‌های غیرنقدی مس، شهرداری و خیریه‌ها در مجموع 9 میلیارد و 518 میلیون و 250 هزار تومان جمع‌آوری شده و در قالب 30 هزار و 600 بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام/3388/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول